לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אתרוגים מקלבריה


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 04/03/1971 (יום חמישי)
זה שבועות אחדים, שאנשי כפר-חב"ד עוקבים בחרדה אחרי המהומות בעיר האיטלקית קלבריה. לכאורה, מה לחסידי לובביץ' ולאנשי קלבריה חמי המזג?

מאז האדמו"ר הראשון בעל "התניא", הרב שניאור זלמן שניאורזון, מלאדי, ועד היום הזה מקפידים חסידי חב"ד בחומרה יתירה, בקיום מצוות "נטילת לולב" באתרוגים הבאים מקלבריה, מפני שהם בלתי-מורכבים. אצל חסידים אלה שמורים דברי הקבלה של האדמו"ר הראשון, שנמסרו מפה לאוזן זה דורות, שאמר: "כאשר אמר הקב"ה למשה ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר וכו', הושיבו שלוחים על ענן ושלחו להביא אתרוגים מקלבריה" ... חסידי לובביץ' רואים בדברי האדמו"ר מעין צוואה הלכתית, אולם מדי פעם היה מצפונם נוקפם - ומה עם מצוות חיבת פרי הארץ? באחרונה נמצא פתרון גם לבעיה זו על-ידי ההתישבות החב"דית שקמה בארץ בפקודת האדמו"ר. הוא הורה לאנ"ש לנסוע לקלבריה ולקחת משם שתילי עצי פרי הדר (אתרוגים), ואותם שתלו בפרדסי כפר-חב"ד.

מעתה מקיימים חסידי לובביץ' בכל אתר ואתר את מצוות "נטילת לולב" באתרוגים מקלבריה, הגדלים על אדמת הקודש בכפר-חב"ד, ובכך הם מקיימים את צוואת האדמו"ר ואת מצוות חיבת פרי הארץ גם יחד ...

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני כתב רבות על אתרוגי קאלאבריה, כך למשל מאוחר יותר בכתבה: מלחמת האתרוגים, ובכתבה: לולבי ירדן ואתרוגי מרוקו מופיעה הפסקה: "הלוא היו במדבר ומנין לקחו זאת? אלא הושיבו שלוחים על ענן ושלחום להביא אתרוגים מקאלאבריה", המוזכרת אף היא בכתבה זו. עובדה זאת, סגנון הכתבה ושאר הגופים המוזכרים עליהם הירבה גם לכתוב מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1971

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: קלבריה, איטליה | כפר חב"ד
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות