לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

במעמד שרים, רבנים, שופטים וראשי ישיבות

נפתח הכינוס לתורה שבע"פ


מאת: ללא שם
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 01/08/1961 (יום שלישי)
הכינוס הארצי הרביעי לתורה שבע"פ נפתח ביום ב' בירושלים במעמד שרים, שופטים, רבנים, ראשי ישיבות ותלמידיהם ונציגים מכל חלקי הארץ.

הכינוס נפתח בדברי יו"ר הנהלת מוסד הרב קוק, חבר הכנסת יצחק רפאל, שציין כי הכינוסים לתורה מהווים סימן ברכה ועידוד, ואחת העדויות לצמאון לתורה הפוקד עתה את המוני בית ישראל.

את ברכת ממשלת ישראל הביא לכינוס שר החינוך והתרבות מר אבא אבן. את נאום ברכתו פתח השר בשבחה של האכסניה, מוסד הרב קוק, שעליו מרחפת דמותו האצילה של אחד מגדולי הדור וממניחי היסוד לרבנות הראשית במדינת ישראל.

על אופיין של ההלכות שבסדר נזיקין הרצה פרופ' חנוך אלבק, שקבע כי סדר נזיקין שונה משאר סדרי המשנה בכך שחלק חשוב ממנו מיוסד על תקנות חכמים ולא על מצוות האמורות בתורה. מכאן עבר המרצה להשוואת הדינים הישראליים העתיקים, בתחום שבין אדם לחברו, לחוקיהם של עמים אחרים.

פרופ' אלבק דחה את הדעה שלמשפט הרומי הייתה השפעה על המשפט העברי. הוא ציין כי חכמי ישראל יצרו את ההלכות ברוח התורה והמסורת בלי השפעה זרה.

בישיבת אחה"צ הרצו הרב שלמה גורן, הרב הראשי של צה"ל, על "מבנה הסנהדרין וסמכויותיה", והרב ד"ר יחזקאל אפשטיין, ראש ה "ג'ואיש קולדג'" בלונדון, על "אהבת האדם בהלכות נזיקין".

דפים בנושא:


הערות:
נח זבולוני הירבה לכתוב על הכנסים לתורה שבעל פה, בפרט לאור הכרותו עם רוב המשתתפים ועם המוסד המארח את הכנס: מוסד הרב קוק לכן סביר שגם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב מימון 1, ירושלים (מוסד הרב קוק)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות