לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב שאר ישוב כהן, בכינוס הארצי לתורה שבעל-פה:

"גדולי תורה צעירים חייבים להשתלם בבעיות חברה ומדינה"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 6) - 16/08/1978 (יום רביעי)
במסגרת דיוני הכנוס הארצי העשרים לתורה שבעל פה, המוקדש לנושא - "הנהגה וסמכות בהלכה" והמתקיים במוסד הרב קוק בירושלים, אמר אתמול הרב שאר ישוב כהן, רבה הראשי של חיפה, כי יש להכשיר דור של גדולי תורה צעירים ובקיאים בהליכות חיים שיהיו מסוגלים להתמודד עם בעיות ימינו, כגון המחקר הרפואי, בעיות תעשיה ושירותים ציבוריים, כלכלה ומדינה.

התמחות כזאת תביא לכך שתלמידי חכמים יוכלו לפסוק הלכות מתוך הכרת מקורה של כל בעיה.

פרופ' זאב לב, שהרצה על חוק יום המנוחה וביצועו, אמר כי ההסכם הקואליציוני בדבר הגבלת עבודה בשבת מבוצע רק באופן חלקי. לדבריו, יש נכונות לצימצום עבודה בשבת אצל ראש הממשלה, אך לא אצל חלק מהשרים. התעשייה הישראלית מתקשה להתקין הליכי עבודה שיצמצמו את העבודה בשבת ואין היא מאורגנת כמו התעשיה האמריקנית לתקן קלקולים בו במקום, ולכן רוב התיקונים נעשים בשבת.

פרופ' לב, שהוא חבר הוועדה להיתרי עבודה בשבת, אמר כי יש כיום צימצום במתן היתרי עבודה בשבת, אולם קיימות בעיות יסוד הקשורות בענפים שלמים, ביניהם הענף של יצוא חקלאי המטיס בשבת מטענים ליצוא, כולל תוצרת של משקים דתיים.

פרופ' לב עמד על הבעיה של שיווק החלב בשבת, בגלל מחסור במקומות איחסון וכלי הובלה, ועורר את השאלה אם מותר להשתמש ביום א' בחלב של "תנובה" המובל בשבת. הובלה זו בשבת נעשית, לדבריו, בכל הארץ, חוץ מן החלב המגיע לירושלים.

משרד המסחר והתעשיה משכנע מפעלים חדשים לקנות ידע טכנולוגי כדי שלא יזדקקו להיתרי עבודה בשבת. הפתרון לבעיות אלה הוא, לדעתו, העסקת כוח אדם דתי בכל המפעלים והשקעה כספית כדי להביא לאוטומאציה שתמנע חילול שבת.

הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על הכנסים לתורה שבעל פה, בפרט לאור הכרותו עם רוב המשתתפים ועם המוסד המארח את הכנס: מוסד הרב קוק לכן סביר שגם כתבה זו נכתבה על ידו. כתבה שסומנה על ידו שפורסמה יום קודם: הרב יוסף: "תינוקת המבחנה" היא בת חוקית להוריה בתנאים מסויימים מאותו כנס רק מחזקת השערה זו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1978

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב מימון 1, ירושלים (מוסד הרב קוק)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות