לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ספר חדש על הקהילה בתורכיה


מאת: סופר "מעריב"
פורסם: מעריב | העולם היהודי (עמוד 17) - 11/02/1979 (יום ראשון)
בימים אלה יצא לאור ספרו של חוקר קהילות המזרח, ראובן קשאני, "קהילות היהודים בתורכיה". הספר יצא בסיוע ועד עדת הספרדים בירושלים, המרכז לשילוב מורשת יהדות המזרח, משרד החינוך והתרבות והסתדרות הציונית העולמית.

הספר מתאר את חיי היהודים של תורכיה המודרנית, את המרכז היהודי באינסטנבול (22,000 יהודים בקירוב), בתי הכנסת שלו, את המפורסמות במשפחותיה ואת רבניה וחכמיה. כן יש פרקים קצרים על היהודים באיזמיר ובאנדריאונופול ובקהילות קטנות אחרות. סך הכל נשארו בתורכיה כ-27 אלף יהודים.

מאות שנים שימשה הקהילה היהודית של תורכיה גשר בין קהילות בכל ארצות האיסלם לבין יהדות המערב ומזרח-אירופה. הקהילה היהודית בתורכיה שימשה בשעתה מיקלט ליהודים, שזרמו לאימפריה העותומנית מארצות המצוקה של אז באירופה.

הספר פותח בקטע מ "קורות העתים" של רבי אליהו קפשאל (המאה ה-16), עת נהרו פליטי ספרד לתורכיה ונתקבלו בזרועות פתוחות על-ידי השולטן ביאזיד השני. הספר מסתיים בפרקים על הרב שלמה רוזניס, ההיסטוריון של יהודי תורכיה, ועל פרופ' אברהם גלאנטי, ספריו ומחקריו, ונחתם בראיון עם החכם באשי בתורכיה, הרב דוד אסיו.

הערות: לנח זבולוני היו מקורות בועד העדה הספרדית בירושלים ולכן הירבה לכתוב עליה, כפי שניתן לראות בקישור הבא. עובדה זו, הכרותו עם ראובן קשאני, תוכן וסגנון הכתבה מביאים למסקנה שכנראה נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1979

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יוסף קארו 28, ירושלים (כתובתו של ראובן קשאני) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (ועד העדה הספרדית) | Beyeglu Yemenici Sokak No. 23, איסטנבול, טורקיה (הרבנות הראשית טורקיה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות