לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ארה"ב

אשה מתפללת בטלית ותפילין במיאמי


מאת: סופר מיוחד
פורסם: מעריב | העולם היהודי (עמוד 21) - 15/04/1979 (יום ראשון)
הוויכוח, המתנהל עתה בקרב היהדות הקונסרווטיווית ארה"ב, בדבר מינוי נשים לרבניות וחזניות - הגיע באחרונה גם לפלורידה. רבנים, המשתייכים לתנועה זו, חלוקים בדעותיהם ביחס לרפורמות, שעליהן הוחלט בוועידת הרבנים הקונסרווטיוויים, שהתכנסה באחרונה בלוס-אנג'לס. יש המאיימים בפילוג ויש המקדמים בברכה מינוי נשים לתפקידי רבנות.

סופר "אלגעמיינער ז'ורנאל" הניו-יורקי, שביקר באחרונה במיאמי, מספר, כי ראה אשה המתפללת בבית-כנסת קונסרוואטיווי, כשהיא מעוטרת בטלית ותפילין (ראה תמונה). כן מספר הסופר, יעקב רבינוביץ, כי שמע "חזנית" ושמה איילין שפירא, עוברת לפני התיבה בבית-הכנסת "בית אל" בפאלם-ביץ' שבפלורידה. הוא ראה גם נשים עולות לתורה, אומרות "קדיש" וממלאות שורה של תפקידים, שעד כמה מילאו רק גברים.

הוא שוחח עם רבנים קונסרווטיוויים, המביעים דעתם בעד ונגד "חידושי הלכה" אלה. הוא מצטט את דעתו של הרב ד"ר אירווינג לרמן מ "טמפל עמנואל", המתנגד בחריפות למינוי "רבניות". הרב ליפשיץ מ "בית תורה" טוען, כי אין "רבנית" יכולה לנהל חיי משפחה תקינים. הרב סול לנדאו מ "בית דוד" אמר, כי הוא "מוקסם" ממינוי רבניות וקבע, כי האיומים בפילוג אינם מושתתים על המציאות. ואילו הרב י. לייבוביץ מ "נר תמיד" אמר, כי הוא לא בעד ולא נגד, אך כל הרעיון נראה לו משונה ומצלצל כ "משהו מטורף". לבסוף טוען הרב שלמה ואלדנברג, כי "בכל התלמוד לא מוזכרות נשים כרבניות" וממילא אפשר לתת לנשים כל מיני תפקידים בבית-הכנסת, אך לא למנותן כרבניות.

הערות: נח זבולוני הרבה לצטט את השבועון "אלגעמיינער ז'ורנאל", עובדה זו, כתיבתו באותן שנים במדור "העולם היהודי", כתבותיו המרובות על כהונת נשים כ "כלי קודש" ביהדות הקונסרבטיבית בארצות הברית, בנוסף לתוכן וסגנון הכתבה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1979

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מיאמי FL, ארצות הברית | 2815 N Flagler Dr, פאלם ביץ’ FL, ארצות הברית (Temple Beth El Conservative) | 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות