לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ארצות הברית

"הרב שינדלר יוצר גלים אך לא יהודים"

אגודת ישראל תוקפת את הצעת הרב אלכסנדר שינדלר, נשיא התנועה הרפורמית באמריקה, להכיר ביהדותם של ילדי גויות, הנשואים ליהודים


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | העולם היהודי (עמוד 21) - 23/12/1979 (יום ראשון)
ההצעה שהעלה רבי אלכסנדר שינדלר, נשיא התאחדות הקהילות הרפורמיות בארה"ב, להכיר ביהדותם של אמהות גויות, הנשואות ליהודים, "יוצרת גלים והדים - אך לא יהודים", הכריזו חברי אגודת ישראל באמריקה.

"מנסים לאנוס את ההלכה כך, שתתאים לשיגיונותיהם של יהודים, הבוחרים בנישואי תערובת. כאשר היהודי והתורה מצויים בנתיב של התנגשות הרי הפרט הוא שחייב להתאים את עצמו ולתקן את דרכיו ולא ההלכה הקדושה", נאמר בהצהרה, שפירסמה אגודת ישראל.

"למעשה, אין כל חידוש בהצעתו של שינדלר, שכן היהודים הרפורמים מעולם לא כיבדו את המצוות והדינים של התורה. מאז ומתמיד התעלמו הרבנים הרפורמיים מן ההגדרה הקלאסית והמסורתית של היהדות בכך, שהשיאו בני דתות שונות וגיירו בני אדם שלא על-פי ההלכה.

"על כן, אין כל חידוש בהצעה זו, שאינה אלא הרחבת המדיניות הרפורמית הקיימת. ממילא, שרויה התנועה הרפורמית בארה"ב ובעולם כולו במצב קשה בשל אוזלת-ידה, המתגלית במאבקה המתמיד על נפש בני נוער, המתרחקים מן הדת היהודית".

עוד הודיעו ראשי האגודה בארה"ב, כי "ההיסטוריה כבר הוכיחה, שיהדות שאינה מבוססת על ההלכה, משוללת כל תקווה לעתיד. הדרך היחידה, שבה יוכלו הרפורמים להמשיך ולהתקיים, הוא על-ידי שיבה ליהדות המקורית".

כן תקפה האגודה את יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, שהבטיח לבאי ועידת הרפורמית לעשות למען "הכרה בכל זרמי היהדות בישראל". האגודה מאשימה את פרס ב "מכירת אידיאלים יהודים תמורת דולארים".

"שמעון פרס עושה תורתו פלסתר: בעוד הוא ועמיתיו שבים ומזהירים את ארה"ב מפני המרת עקרונותיה בנפט, שהרי שהוא נאה דורש, אך אינו נאה מקיים בנושאי הדת היהודית. יש בהטחתו משום סחר חליפין בין אידיאלים וקיום יהודיים לבין הדולארים של הרפורמים. הבטחתו עומדת בניגוד גמור לסטאטוס-קוו הדתי בישראל, העומד בבסיס ההסכם, שהשיגו מקימי המדינה. אין ספק, כי הוא נכנע ללחץ הקבוצה הרפורמית, המאיימת לקצץ בתרומותיה לישראל אם לא תזכה בהכרה רשמית".

כן תקפו חברי האגודה את מנהיגי מפלגת העבודה על שהבטיחו לנסות ולאכוף על דתיות לשרת שירות לאומי - "פרס יודע היטב, שבמקרה כזה ייתקל במרי אזרחי, ולכן גם לא החיל מורו ורבו, דוד בן גוריון, גיוס חובה זה על דתיות".

הערות: נח זבולוני מזכיר כתבה זו בכתבה שהופיע מספר שנים אחרי כן בשמו בעיתון "דבר" - לקרב נישואי תערובת ליהדות. עובדה זו, תוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1979

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 633 Third Ave, ניו יורק, ארצות הברית (6th floor התנועה ליהדות מתקדמת - רפורמים - The Union for Reform Judaism) | 42 Broadway, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת ישראל של אמריקה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות