לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חיילים - למקווה


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 14) - 31/07/1972 (יום שני)
בקובץ התורני "מוריה" המופיע בירושלים, פירסם הרב שילה רפאל, רבה של קרית משה, מאמר הלכתי בו הוא מחייב את חיילי צה"ל ... לטבול במקווה טהרה.

המדובר בחיילים, שעקב תפקידם חייבים להימצא בשטח הר-הבית. "הר הבית ומקום המקדש" - כותב הרב - "מהווים תמיד סלע מחלוקת בין יהודים לערבים. עקב המתיחות הקיימת סביב נושא זה ובשל ריכוזם של אלפי מתפללים ברחבת "הכותל המערבי" קיים בהר הבית משמר קבוע של צה"ל ו/או הג"א. לא אחת הוטלו על חיילים שומרי תורה ומצוות תפקידי שמירה בהר הבית. נשאלתי כמה פעמים - ממשיך הרב שילה - ע"י חיילים האם שמירה זו מותרת להם וכיצד הם צריכים להתנהג בשטח הר הבית".

בעל המאמר מתיר את השמירה לחיילים דתיים אולם רק לאחר טבילה במקווה טהרה כשרה למהדרין, ובברכה. כן מחייב הוא את חיילי צה"ל להקפיד קודם לטבילה בכל דיני חציצה, שאשה נידה חייבת בהם על פי הלכה.

העישון אסור בהר הבית, וכן אין לירוק בו, ולשוחח שיחה בטלה. לעומת זאת - למרות שאין להיכנס להר-הבית נעול נעליים - הרי ברור שחייל לא יוכל לבצע תפקידו בשלימות כשהוא יחף והדבר מותר. לסיום קובע הרב, אין חשיבות מבחינה בטחונית באיזה מקום יוצבו השומרים, עליהם להקפיד לעמוד סמוך לכתלי הר-הבית ולא להתקדם פנימה, מחשש פגיעה במקום המקדש.

תכנו של המאמר הועבר לידיעתו ולתשומת לבו של הרב הראשי לצה"ל, תת-אלוף מרדכי פירון.

הערות: נח זבולוני היה מקורב מאוד לרב שילה רפאל, עובדה זו, הציטוט ממוריה שמוזכר בכתבה אחרת באותה שנה הרב מתפרנס ממכירת גלידה, תוכן הכתבה וסגנונה כל אלה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1972

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב קוסובסקי 14, ירושלים (בית הכנסת שרבו היה הרב שילה רפאל) (בית הכנסת אוהל יצחק - קרית משה) | רחוב גלעד 14, ירושלים (העיר העתיקה - ירחון "מוריה") | הר הבית ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות