לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פגישת הרב לוין עם הנציב העליון


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 14) - 09/11/1972 (יום חמישי)
להצלחה רבה זכה ספרו של שמחה רז על הרב אריה לוין זצ"ל - "איש צדיק היה" - שהופץ על-ידי ספרית "מעריב". מסתבר, כי לאחר שיצא הספר לאור, שמע המחבר מפי אנשים שונים עוד כמה וכמה סיפורים ואפיזודות על הרב המופלא. אחד מהסיפורים הללו מתפרסם בגליון האחרון של בטאון הציבור הספרדי ועדות המזרח - "במערכה" - בו רואיין מר רז על ספרו:

הלך ר' אריה לארמון הנציב העליון לבקש לחון נפשו של אחד הנדונים למוות. סרבו אנשי המשמר לתת לו להיכנס לארמון הנציב. ישב ר' אריה על אבן בסמוך לבית הנציב. כאשר ראה את מכוניתו של הנציב העליון יוצאת מפתח הבית, השתטח הזקן על הכביש והתפלש בעפר וגעה בבכי. ניגשו אנשי המשמר וביקשו לגררו מן המקום. אולם הנציב העליון נדהם מעצם המראה וביקש לברר במה הענין. שח הישיש, כי ביקש להיפגש עמו, אלא שאין נותנים לו. הזמינו הנציב ללשכתו לשמוע את דבריו.

הערות: נח זבולוני הירבה לכתוב על שמחה רז, ופעמים רבות בקשר לספר "איש צדיק היה" וספר ההמשך "צדיק יסוד עולם" שבו מסופר גם סיפור אותו סיפר נח זבולוני: דברים שנכתבו בדמע. משיחותי עם שמחה רז, סיפר האחרון כי העביר כתבות רבות לנח זבולוני, לאור זאת כמעט ואין ספק כי גם כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1972

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב רבי אריה, ירושלים (בעבר רחוב הר גריזים, שכונת משכנות - מגורי הרב אריה לוין) | רחוב הרב עוזיאל 111, ירושלים (כתובתו של שמחה רז, בית וגן) | ארמון הנציב, ירושלים (משכנו של הנציב העליון הבריטי משנת 1933)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות