לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב של בית הנשיא


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 14) - 17/05/1973 (יום חמישי)
לרגל הופעת הכרך הי"ד של האנציקלופדיה התלמודית נערכה בבית הנשיא בירושלים מסיבה לכבוד עורכה הראשי הרב ש"י זווין, במעמד גדולי תורה, בתוכם הרבנים הראשיים, וכן הרב אונטרמן, שר הדתות, שופטי בית המשפט העליון ואישי ציבור רבים.

הנשיא זלמן שזר נשא נאום ברכה ועמד על גדולתו של חתן המסיבה. הוא סיפר שעם היבחרו לכס הנשיאות סבר כי יש צורך שלבית הנשיא יהיה גם רב שאיתו יוכל הנשיא להיוועץ בעניינים העומדים ברומו של עולם היהדות, והנה גילה הנשיא סוד שנשמר באורח-פלא בעשר שנות כהונתו: כי אכן, היה לבית הנשיא רב. היה זה הרב זוין, אשר אליו פנה לפני עשר שנים והוא נאות לקבל על עצמו את התפקיד. "עתה" - אמר הנשיא שזר - "הגיעה השעה לגלות את הסוד ולהביע לרב זווין תודה בפומבי גם על שנאות לקבל על עצמו את התפקיד וגם על שנשא בעולו מאז כניסתי לבית הנשיא ועד היום הזה".

הערות: נח זבולוני היה מקורב ל "עושים" באנציקלופדיה התלמודית, ובפרט לעורכה הרב ש. י. זוין . עובדה זו, נושא ותוכן הכתבה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1973

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יונה 5, ירושלים (ביתו של הרב שלמה יוסף זוין) | רחוב הנשיא 3, ירושלים (משכן נשיאי ישראל (משנת 1971))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות