לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מועצת הרבנות הראשית:

"יש מקום גדול לומר השנה הלל בברכה"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד אחורי (עמוד 12) - 18/04/1974 (יום חמישי)
מועצת הרבנות הראשית החליטה אמש, כי יש לומר השנה ברכת "הלל" [ 1 ] ביום העצמאות.

בהודעה שפירסמה המועצה נאמר:
לאחר בירור הלכתי מקיף, לאור הניסים והנפלאות שארעו לעם ישראל בארצנו הקדושה מאז תקומת המדינה, והנס הגדול שאירע לנו במלחמת יום הכיפורים, כאשר קיומה של המדינה וחיי העם השוכן בציון היו נתונים בסכנה חמורה, וחסדיה הגלויים והנסתרים עמדו לנו להינצל ולצאת ממוות לחיים - מחליטה המועצה ברוב דעות, שיש מקום גדול לפי ההלכה לומר השנה הלל בברכה [ 1 ] ביום העצמאות הבא עלינו לטובה.

עוד החליטה המועצה, להורות לכל בית ומשפחה בישראל להדליק נר נשמה, בכניסת יום הזכרון, לזכר חללי מערכות ישראל שחרפו נפשם למות.

בתגובה על החלטת המועצה, מסר דוברו של הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף, שדעתו של הרב יוסף היא, שיש לומר ביום העצמאות "הלל" אולם בלא ברכה.

הערות:
1. נראה כי העורך לא שם לב למושג "הלל בברכה" - וכך בפיסקה הראשונה נאמר כי המועצה החליטה לברך את ברכת "הלל". הכוונה אינה לאמירת ברכת הלל, אלא לאמירת ברכת הלל עם ברכה, בניגוד לאמירה ללא ברכה שהייתה נהוגה בימי עצמאות קודמים.

קרבתו של נח זבולוני לגופים המוזכרים בכתבה ודיווחיו הרבים על מועצת הרבנות הראשית, התוכן והסגנון מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד אחורי 1974

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב זאב ז’בוטינסקי 36, ירושלים (דירת השרד של הרב עובדיה יוסף בהיותו הרב הראשי) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות