לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

על מה ר' אורי בלוי חוגר שק וזועק געוואלד


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 07/05/1985 (יום שלישי)
מחזה הנדיר אפילו בקהילה החרדית הקיצונית ביותר, חוזר ונשנה כל יום פרט לשבת. ליד מוסדות חסידי סטולין-קארלין בירושלים! במקום מופיע רב חוגר שק כמחאה על שנכדיו ממשיכים לימודיהם ב"תלמוד תורה" המקבל הקצבות ומענקים ממשרד החינוך ה"ציוני" ומבנים מטדי קולק ...

לקראת ההרשמה בבתי הספר התיכוניים לתשמ"ו, פירסמה עירית ירושלים את שמות בתי-הספר העירוניים והישיבות הנמצאים בפיקוחו של משרד החינוך ושעליהם חלה חובת ההרשמה, בהם "מכון ישראל ואהרון" ו "מכון בית ברכה" לבנות, שניהם משתייכים לחסידי סטולין-קארלין הצעירים.

החרדים הקיצוניים – "העדה החרדית" ו "נטורי קרתא" – יצאו במחאה חריפה נגד מוסדות חינוך אלה המקבלים הקצבות ממשרד-החינוך. הם קראו להורים להוציא את ילדיהם ממוסדות אלה הנהנים מ "הקופה הציונית ושעל דומיהם הטילו גאוני קמאי איסור וחרם".

הרב אורי בלוי, מראשי "נטורי קרתא" בירושלים ובנו של מנהיג ה "נטורים" המנוח, עמרם בלוי, נפגע אישית מכך: נכדיו – בניו של חתנו מנחם פוטאש חסיד קארלין – ממשיכים ללמוד בתלמוד תורה "בית אהרון וישראל" ואביהם (לא אמם) מסרב להוציא את ילדיו מבית חינוך זה. במחאה מופיע בלוי כל יום עם 30 אוהדים כשהוא חוגר שק ליד "בית אהרון וישראל" ומקיים במקום תפילות ואומר פרקי תהלים "מתאימים" כמו "ממעמקים קראתיך", "מן המצר קראתי", תוך זעקות "געוואלד", לאחר מכן מתפזרים המפגינים.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שכונת בית ישראל ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות