לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נשים ישמשו בקרוב כרבניות בארה"ב


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | העולם היהודי (עמוד 18) - 28/04/1975 (יום שני)
הרב מרדכי וקסמן מסר בכנס של רבנים קונסרוואטיביים שהתקיים בליברטי (מדינת ניו יורק) כי נשים ישמשו כרבניות בעתיד הנראה לעין.

הוא אמר את הדברים בכנס לרגל יובל ה-75 של הרבנות הקונסרוואטיווית על מנת להדגים את גמישותו של האירגון.

"אין כל פער דורות בסגל הרבנים למרות ש-60 שנים מבדילות בין החברים הצעירים במיותר והקשישים ביותר", הוסיף הנואם. הוא הצביע על העובדה שהתנועה הקונסרוואטיווית הפכה לקבוצה הדתית היהודית הגדולה ביותר באמריקה במשך 75 שנות קיומה.

בדברו על האפשרות שנשים תשמשנה כרבניות אמר: "למרות שבשנת 1955 נקבע שמותר לנשים לעלות לתורה, לא הופעלה ההחלטה הזו בצורה יסודית (כל רב וכל קהילה היו חייבים להחליט בעצמם), עד כי בעיית זכויות הנשים הפכה לנושא חשוב בחברה כולה ובחיים היהודיים בשנות ה-70. החוש הפרגמטי יוסיף לפעול כדי ליישב בבוא הזמן את הבעיות שלא נפתרו בדבר מעמד הנשים בחיים ובחוק היהודי".

בדברו על ישראל, אמר הרב וקסמן, כי בעיני היהודים "טובתה של ישראל איננה בעיה פוליטית, כפי שעשויים לחשוב כמה מידידינו בני דתות אחרות, אלא זוהי בעיה דתית מרכזית שמקורותיה נעוצים בתנ"ך ובסידור ובטכסים של דתנו".

הוא הביע הערכה לעזרה האמריקנית לישראל, אך עם זאת אמר, כי "אנו מציטערים מאוד על הדיבורים בסגנון "אחד בפה ואחד בלב" מצד המימשל האמריקני במסגרת "ההערכה מחדש" של וואשינגטון".

הערות: נח זבולוני הרבה לכתוב על כהונת נשים כ "כלי קודש" ביהדות הקונסרבטיבית בארצות הברית, בנוסף לתוכן וסגנון הכתבה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב העולם היהודי 1975

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Liberty, NY, ארצות הברית
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות