לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב גורן: יש לבטל את משרות הרבנים הראשיים

"המתמודדים הם מליגה ד' ולעולם לא יהיו פוסקי הדור"


מאת: (ע)
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 13/11/1992 (יום ששי)
"הרבנים שהציגו את מועמדותם למשרת הרבנים הראשיים לישראל הם אולי מומחים ביחסי ציבור, אך הם אינם גדולי תורה ופוסקי הדור ולצערי, גם לא יהיו אף פעם. הם רבנים מליגה ג' וד' ולכן, אני מציע לבטל את משרות הרבנים הראשיים לישראל ולהשאיר את מועצת הרבנות הראשית על כנה ואת משרת נשיא בית הדין הגדול בלבד" - אמר אתמול הרב הראשי לשעבר שלמה גורן. הוא סירב לנקוב בשמותיהם של הרבנים המתמודדים אך כידוע, מדובר בין השאר ברב הראשי של תל-אביב ישראל לאו, וברבנים הראשיים של חיפה שאר-ישוב כהן ואליהו בקשי-דורון.

לדברי גורן, אם ייבחרו הרבנים שרצים יהיו זה עיוות הדין ושערורייה. "אני דואג לעתידה ולכבודה של הרבנות הראשית. אם הם ייבחרו, פירושו של דבר שהמונופול על פסקי ההלכה יעבור לרבנים החרדיים והרבנים הראשיים יהפכו לרבנים-מטעם", הטעים. "אם ייבחרו אלה שרצים עכשיו הם יביישו את הפירמה וכבוד הרבנות יירד פלאים. הרבנות תיהפך להיות מטעם מפלגה ומדינה. הם יכולים להיות פקידים טובים, אך אנו לא צריכים פקידים, אלא פוסקי הלכה משכמם ומעלה שיהיו מעל לכל דייני ישראל".

לדבריו, כבר עתה יש פיחות במעמדה של הרבנות הראשית ו-90 אחוזים ממפעלי המזון אינם מעוניינים בכשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל, אלא בכשרות של גופים חרדיים, כמו הבד"ץ של העדה החרדית בירושלים, "כבר היום, איש לא מתחשב ברמת הכשרות של הרבנות", הבהיר.

ברבנות הראשית סירבו להגיב על דבריו של הרב גורן. עם זאת, בחוגי הרבנות בירושלים לא התרגשו והיו לא-מעט שהסכימו עימו. "אם הרבנים הראשיים החדשים יהפכו לסוכנות למתן היתרים לנישואין אזרחיים והיתרים לחילול שבת, במקומות ציבוריים - אזי הרבנות הראשית, שמטרתה לשמור על הצביון היהודי של המדינה, מחטיאה של המטרה שלשמה הוקמה. במצב כזה הרב גורן אכן צודק", אמר גורם ברבנות הראשית.

דפים בנושא:


הערות: נח זבולוני הירבה לצטט את הרב שלמה גורן, ובפרט בעת ההיא את המחלוקות בינו לבין רבנים אחרים. כן היה מקורב מאוד לחוגי הרבנות בירושלים. עובדות אלה, תוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות דוד המלך 51, תל אביב (הבית של הרב שלמה גורן) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות