לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בי"ד רבני נייד - לרשות רבני אירופה


מאת: ללא שם
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 23/05/1982 (יום ראשון)
על הקמתו של בית דין רבני נייד שיעמוד לרשות רבני אירופה ויסייע לקהילות בשאלות הלכתיות ובבעיות הקשורות בנושא הגיור החליטה ועידת ארגון רבני אירופה שננעלה לאחר חמישה ימי דיון.

הוועידה שהתקיימה בעיר בורנמות באנגליה בהשתתפותם של כ-100 רבנים ומנהיגים רוחניים, ביניהם רבני הקהילות של רומניה והונגריה, ננעלה בקבלת החלטות ובבחירת המוסדות. צויין כי להפעלת בית הדין הרבני הנייד - ראשון מסוגו בעולם היהודי, יכולה להיות חשיבות גדולה במיוחד עבור הקהילות הקטנות והמרוחקות ממרכזי יהדות אירופה.

הועידה הפנתה גם קריאה לרבנים ןלאישי ציבור לעודד את הפעילים להקמת גופים ציבוריים שיקבלו על עצמם לעודד הכרויות בין צעירים יהודיים כדי שיקימו משפחות. צויין, כי יש חשיבות מרובה לפעולה זו על רקע התבוללות ונישואי התערובת הגורמים להרס המשפחה היהודית.

חלק מדיוני הוועידה הוקדשו להרחבת הסיוע לפעילות הרוחנית בקהילות שבמדינות הגוש הסובייטי. מרתקים היו בועידה דבריהם של הרב הראשי ליהדות רומניה, ד"ר משה רוזן ושל הרב אברהם וייס רבה הראשי של הונגריה שסיפרו על חיי קהילותיהם.

הרב וייס יצא בקריאה לסייע ע"י שיגור שוחטים שהעדרם ניכר בכל קהילה וקהילה. לדבריו נותרו בכל הונגריה שבה נמצאים כ-100 אלף יהודים רק שני שוחטים, ובשל גילם הגבוה הם מתקשים לנסוע מעיירה לעיירה לבצע שחיטות כמבוקש. הדבר עלול להביא לכך שיהדות הונגריה תישאר תוך זמן קצר ללא שוחטים. דיוני הוועידה נסבו גם על מערכת היחסים שבין רבני אירופה וישראל. והופנתה קריאה להידוק היחסים ולשיתוף הפעולה. בין השאר הוצע, כי כל ילד המגיע לגיל הבר-מצוה, או זוג צעיר לקראת נישואיו יבקרו באורח מאורגן בישראל.

הערות: נח זבולוני סיקר את פעולותיהם של ארגוני רבנים באירופה ובחו"ל, וכן התמקד בדבריו של הרב הראשי של יהודי רומניה. עובדות אלה, תוכן הכתבה וסגנונה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1982

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Bournemouth, בריטניה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות