לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בורג ל "דבר":

נלך לבחירות עם פורת או בלעדיו; הסיכויים לאיחוד המחנה: פיפטי-פיפטי


מאת: סופרי "דבר" אריה כנרתי, נח זבולוני וטובה צימוקי
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 15/04/1984 (יום ראשון)
מנהיג המפד"ל השר יוסף בורג הביע אתמול תקוותו, כי איחוד המחנה הדתי-לאומי יקום "עם ובלי חנן פורת" וכי ההכרעה על כך צריכה להיות בהקדם, כדי להתחיל להתארגן למערכת הבחירות.

הד"ר בורג אמר לסופר "דבר" כי מצב הסיכויים לאיחוד המחנה הוא "פיפטי-פיפטי".

בורג הביע סיפוק מחוות-דעתו של ה "מתווך", הרב הראשי הרב שפירא, כי הוא בורג, יהיה בראש הרשימה של "המחנה". הד"ר בורג ציין כי זו "המלצה ולא פסק הלכה".

היום מתכנסת ועדת השבעה ב "בית הקיבוץ הדתי" כדי להמשיך במאמציה לאיחוד המחנה. בורג לא ישתתף בישיבה באומרו, כי "אלו שהם מועמדים ריאליים לא צריכים להשתתף בדיוק בבעיות הפרסונליות".

השאלה כיום היא אם מצ"ד תיאבק בעד חנן פורת, עקב המלצתו של הרב הראשי להציבו ברשימה במקום שנראה לפורת כספק ריאלי. כן קיימת בעיה במצ"ד, מי מאנשיה צריך להיכלל בחמישיה הראשונה של הרשימה - הרב דרוקמן או יוסקה שפירא, לאחר שהרב שפירא מציע את המקום השני ברשימה לאיש מצ"ד.

אם תשיג רשימת "המחנה" רק 6 מדנטים, עשויים מלמד, בן-מאיר ופורת להימצא בחוץ, לאחר שהרב שפירא מציע את המקומות 7, 8, 9 לאישים הנ"ל.

הרב הראשי סיים "מעשה המרכבה"

הרב הראשי אברהם שפירא, שהתבקש להשכין אחדות במפד"ל גמר בסוף השבוע את "מעשה המרכבה" ועל כן הוא עומד להודיע היום במכתב אל כל הסיעות והפלגים.

הרכב הרשימה: שבראשה יעמוד ד"ר יוסף בורג ("למיפנה"), השני חה"כ הרב חיים דרוקמן ("מסד"), זבולון המר ("צעירים"), איש עדות המזרח מאנשי "למיפנה" (הרב הצבאי הראשי גד נבון או יגאל ביבי (ראש עיריית טבריה), החמישי חה"כ אבטבי או עזרא ציון (מושבים) הרב יצחק לוי ראש ישיבת כפר מיימון (מאנשי דרוקמן), אחריו במקום השביעי חנן פורת ("אורות", חה"כ אברהם מלמד ("למיפנה") אחריו במקום התשיעי חה"כ יהודה בן-מאיר (צעירים), "ליכוד ותמורה" (דוד גלאס או בסוק) המקום ה-11 "אמונה" (נשים) ובמקום ה-12 הקיבוץ הדתי.

[נראה שחלק זה הוא חלקו של נח זבולוני בכתבה]

אגו"י לא רואה בעין יפה התערבות הרב הראשי

באגודת ישראל לא רואים בעין יפה התערבותו של הרב הראשי לישראל, אברהם שפירא, למען השכנת שלום במפד"ל.

במיוחד חרה לאנשי אגו"י הפרסום כאילו הרב הראשי אמר שאגו"י המאיסה את הציבור הדתי על הציבור החילוני, דבר שהרב הראשי מכחיש מכל וכל.

תמ"י מחזרת אחרי ש"ס

תמ"י החלה לחזר בימים האחרונים אחרי המפלגה החרדית הספרדית ש"ס במטרה לצרפה לגוש ספרדי אחד בבחירות לכנסת.

לסופרת "דבר" נודע, כי כדי להוכיח את רצינות כוונותיהם הבטיחו אנשי תמ"י לראשי ש"ס כי יסכימו לקבל על תנועתם את דעתם של אנשי מועצת גדולי התורה הספרדיים.

מיד אחרי הפסח, יכריע הרב עובדיה יוסף באשר לסדר ולשיבוץ הרשימה לכנסת. באחרונה התגלעו חילוקי דעות בין אנשי ש"ס הירושלמים, המתנגדים לשיבוצו של הרב הספרדי מבני-ברק - הרב רפול.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב דובנוב 7, תל אביב (בית הקיבוץ הדתי, מערכת עמודים) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות