לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שקט מתוח בירושלים העתיקה אוטובוס נפגע מבקבוק תבערה


מאת: אוריאל בן-עמי ונח זבולוני סופרי "דבר", וכתבי סוכנות עתי"ם
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 25/11/1986 (יום שלישי)
בקבוק תבערה הושלך אמש על אוטובוס "אגד" סמוך לשכונת נווה יעקב בירושלים. לאוטובוס נגרם נזק אך לא היו נפגעים.
הבקבוק הושלך על אוטובוס בקו 79 שנסע מירושלים לעפרה. הבקבוק התלקח וגרם נזק לאוטובוס. במשטרת ירושלים נמשכה גם אתמול הכוננות בעקבות האירועים בשכונת שמואל הנביא, ושוטרים ואנשי מג"ב רבים המשיכו גם אתמול לסייר בה ובעיר העתיקה, אך השקט נשמר במשך כל היום.


אתמול שבו סוחרי מזרח ירושלים ופתחו את חנויותיהם, למעט אותן חנויות שנפגעו במהלך תהלוכת האבל ביום א' בערב. במזרח העיר עדיין מסיירים כוחות מוגברים של משטרה ומשמר הגבול.

מפקד משטרת ירושלים תנ"צ יוסף יהודאי, אסר על אנשי "כך" ו "שלום עכשיו" לקיים הפגנות בירושלים.

תנועת "כך" ביקשה להפגין בשכונת שמואל הנביא ליד ביתו של אליהו עמדי [ * ] . תנ"צ יהודאי אסר על אנשיה לקיים כל הפגנה שמטרתה ליבוי יצרים והזהיר את נציגי התנועה כי המשטרה תנקוט נגדם יד קשה אם יפרו את האיסור.

תנ"צ יהודאי דחה גם את בקשת "שלום עכשיו" לקיים ביום ה' תהלוכה בסמטאות העיר העתיקה, שתקרא לדו-קיום בין יהודים לערבים. אנשי "שלום עכשיו" ביקשו לצעוד בסמטאות שבהן צעדו המפגינים שהתפרעו באזכרה לעמדי. לנוכח סירוב המשטרה תתקיים הפגנת "שלום עכשיו" ביום ה' ברחבת המשביר בירושלים ולא בעיר העתיקה.

תנ"צ יהודאי הודיע כי יאסור כל הפגנה פוליטית בסמטאות העיר העתיקה וכי תהלוכת האבל לזכרו של עמדי התקיימה משום שהיתה טקס דתי, שאינו טעון את אישור המשטרה.

ח"כ שילנסקי - ביקור פרטי

ועדת הפנים של הכנסת לא תבקר היום כוועדה בשכונת שמואל-הנביא ובעיר העתיקה של ירושלים, אך יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דב שילנסקי, מתכוון לבקר הבוקר בלוויית שניים או שלושה מחברי הוועדה "באורח פרטי" בעיר העתיקה וברחוב שמואל הנביא.

ח"כ שילנסקי ביטל את הסיור המתוכנן של הוועדה במקומות אלה, על-פי בקשה מפורשת של יו"ר הכנסת שלמה הלל ושל יו"ר הקואליציה ח"כ רפי אדרי.

גם ראש הממשלה יצחק שמיר סביר שיש לבטל את ביקורה של ועדת הפנים במוקדי ההתפרעויות בירושלים. ח"כ שילנסקי שאל את יו"ר הכנסת מה עמדתו לגבי "ביקור פרטי" במקומות אלה והלל השיב כי פורמאלית, הוא אינו יכול למנוע ביקור כזה, אך לדעתו אין זה קושי פורמאלי אלא מהותי, ולכן יש להמנע גם מביקור פרטי. ח"כ שילנסקי אמר כי הוא ישקול נושא זה, ויותר מאוחר החליט כאמור, לקיים את ה "ביקור הפרטי".

הערות:
* תלמיד ישיבת "שובו בנים" בעיר העתיקה שנרצח על ידי מחבל פלסטינאי.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ירושלים (העיר העתיקה) | שכונת שמואל הנביא ירושלים | שכונת נווה יעקב ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות