לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תודות לפרסום ב- "חרות" גילתה ישראלית את מצילתה הישישה הגרה בפולין


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 24/02/1964 (יום שני)
לוסיה (לאה) וינשטיין, אשר עתון "חרות" מסר כי היא מבוקשת ע"י אמא שלה, נוצריה מפולניה שהסתירה אותה והצילה את חייה בימי מלחמת העולם השניה בורשה, נמצאת בישראל נשואה לרב-סרן בצה"ל ויש לה בת "צברית".

ביום החמישי שעבר מסר עתון "חרות" כי הפולניה הישישה ברוניסלבה וינצקובסקה ברחוב בזסקה 13 בוורשה פנתה לעתונות בוורשה בחיפושים אחרי "בתה" לוסיה (לאה) וינשטיין שאת חייה הצילה בימי המלחמה העולמית השניה בהסתירה אותה בביתה.

כאשר הדבר אירע בשנת 1942, היתה לוסיה בת 5 ובכדי להציל את חייה היה על ה"אמא" שלה החדשה לעקור מביתה ומוורשה ולעשות דרך של 130 ק"מ ברגל, שם מצאו מחסה ומקלט אצל אחותה בלוקוב. אחרי המלחמה נמסרה לוסיה ע"י הגב' ברוניסלבה וינצקובסקה למעון ילדים יהודי בשבדברוב ומשם עלתה באופן מסתורי לישראל.

גב' לוסיה (לאה) ברוש מרחוב שדרות חן 29 בתל-אביב, מצאה שתיאור הפרטים הולם בדיוק את העבר שלה. בעקבות הפרסום בעתון "חרות" היא התחלה ליצור את הקשר עם ה"אמא" - מצילתה.

אחרי מלחמת העולם נלקחה הילדה לוסיה שהיתה בת 7 ע"י משפחת זינגר שאימצו אותה לבת, חינכו אותה ברוח היהדות ואיתם עלתה לישראל. האם נפטרה בישראל והאב חי בארצות הברית. היא שרתה בצבא כאחות מוסמכת בחדר הניתוחים של בתי החולים הצבאיים, כאן היא נישאה והקימה משפחה.

בעלה, מר יוסף ברוש, משרת בצבא ישראל בדרגת רב סרן ויש להם בת בגיל שנה וחודש ושמה בישראל מיכל. הזוג מתכנן להעלות את הנוצריה-המצילה לישראל.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות חן 29 תל אביב | 13 Byszewska ורשה, פולין
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות