לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שרגאי תוקף המפד"ל שנכנעה לנטורי-קרתא ומגנה את הכנענים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 5) - 27/02/1964 (יום חמישי)
בהאשמה חמורה נגד החוגים הקיצוניים שבתוך היהדות הדתית, שהם מטיפים לשנאת מדינת-ישראל ותולים בה כל נגע וכל פגע, מחללים שם שמים ושמה של מדינת ישראל, בציירם צלבי קרס על בנין השגרירות הישראלית בארצות-הברית, יצא מר ש. ז. שרגאי חבר הנהלת הסוכנות היהודית בחוברת בשם "בימי מהומה ומבוכה", שפורסמה בימים אלה. חוברת זו גרמה לסערה בחוגים אלה והם דנים על נקיטת אמצעים משפטיים נגד מר ש. ז. שרגאי.

כן מתריע מר ש. ז. שרגאי בחוברת הנ"ל על שתי קבוצות בישראל, שהצליחו להטיל את פחדן על הישוב ולהיהפך למורה דרכו ולמנהיגיו, והם: "נטורי קרתא" מצד אחד וה- "כנענים" מצד השני ... ולא הרי זה כהרי זה: הצד השווה שביניהן, שדרכן לילך ולהזיק למדינת ישראל ולציון ... וכל אחד כדרכו.

גם את מפלגתו - מפלגת המפד"ל וחוגים דתיים בארץ - מאשים מר שרגאי בפחדנות מפני מה יאמרו אנשי "נטורי קרתא" והוא מגלה, כי בזמנו הציעו מספר אדמו"רים ורבנים ידועי-שם להוציא כרוז נגד זורקי האבנים במעבר מנדלבוים בשבת, מתוך ההנחה שגם זריקת אבנים מהווה חילול שבת, אולם הצעתם נדחתה מפחד מה יאמרו אנשי "נטורי קרתא". גם מפלגתו של המחבר - המפד"ל - גימגמה ולא אמרה ברורות למיידי האבנים להפסיק את חילול-השבת.

מר שרגאי בא לידי מסקנה שמתחילים לראות ב"נטורי קרתא" את המנהיגים של היהדות הדתית ואף הנוער הדתי, שנתפס לקיצוניות בדרך כלל, רואה בהם את מנהיגיו בה"א הידיעה.

החוברת עוררה התמרמרות רבה בין החוגים הדתיים בירושלים, והם דנים על תגובה מתאימה על דבריו של מר שרגאי.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Massachusetts Avenue 2210, וושינגטון, ארצות הברית (שגרירות ישראל בארצות הברית עד שנת 1980) | רחוב המלך ג’ורג’ 48, ירושלים (הסוכנות היהודית - בית המוסדות הלאומיים) | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה)) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות