לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

התנצרות המיליונר היהודי לו לרמן מעוררת סערת-זעם ביהדות ארה"ב


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 22/04/1985 (יום שני)
המרת דתו של היהודי לו לרמן, שהיה מועמד מטעם מפלגה הרפובליקאנית למושל מדינת ניו-יורק ונתמך על ידי היהדות החרדית הקיצונית, עוררה סערה וזעם בקרב הציבור היהודי בארצות–הברית.

לרמן, בן 64, מיליונר מהיסבורג פנסילווניה, נשוי לנוצריה המשתייכת לכת האפיסקופאלית ואב לחמישה ילדים. הוא היה מועמד רפובליקאי לכהונת מושל מדינת ניו-יורק בשנת 1982 והובס על ידי מריו קואומו, עבר למחרת חג הפסח, ב-15 באפריל, לנצרות והוטבל בכנסיה הקתולית המפוארת סנט פטריק בשדרה החמישית במנהטן.

המרת דתו עוררה סערה וזעם בקרב יהודי ארה"ב וביחוד ביהדות החרדית שתמכה בו במערכת הבחירות לכהונת המושל. העיתונות החרדית בניו-יורק, גם הקיצונית, עשתה לו פרסום רב וקראה להצביע בעדו על אף שהכל ידעו כי אשתו נוצריה.

חבוש שטריימל

במערכת הבחירות לכהונת המושל הופיע לרמן בשכונות החרדיות ובחול המועד סוכות אף ישב בסוכות של יהודי בורו פארק, השכונה החרדית של ניו-יורק, כשהוא חובש שטריימל.

ה "אלגמעיינה דז'ורנאל", המופיע בניו-יורק, שפרסם על התנצרותו של לרמן, מוסיף כי גם אחותו, ברברה וינברג, התנצרה לפני שש שנים ומשתייכת לכת המורמונים.

לרמן משתייך מצד אמו למשפחה אורתודוכסית ומצד אביו לרפורמים. הוא ממקורביו של הנשיא רייגן ואף עמד בראש "אזרחים למען אמריקה", ארגון שתמך ברייגן לנשיאות ארה"ב.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל) | בורו פארק, ברוקלין ניו יורק
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות