לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חסידי לובאוויטש בעקבות הרב פרץ: מזוזות פסולות גרמו לאסון האוטובוס

שר הפנים מתקפל - מבטיח להבהיר היום מעל בימת הכנסת התבטאותו בעניין הקשר בין חילול השבת לאסון


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 26/06/1985 (יום רביעי)
חסידי חב"ד חלוקים על דעתו של שר הפנים יצחק פרץ התולה את אסון האוטובוס שנגרם בעוון חילול שבת וסבורים כי המזוזות בבית הספר ברנר בפתח-תקוה, שנמצאו פסולות, הן שגרמו לאסון הנוראי.

"כפר חב"ד" בטאון חסידי לובאוויטש מוסר, כי מיד לאחר האסון באו פעילי חב"ד בפתח-תקוה לבית הספר ובדקו את המזוזות. לאחר בדיקה קפדנית התברר כי מתוך 41 מזוזות, המצויות על דלתות בית הספר, 22 היו פסולות, לגבי שמונה התעוררה שאלת חכם ורק 11 היו כשרות ואילו בחדר כתה ז' -12 , שתלמידיה נסעו לטיול ונפגעו, בכלל לא היתה מזוזה.

"המזעזע שבדבר – ממשיך הבטאון – הוא בחפיפה המושלמת בין מספר המזוזות הפסולות למספר ההרוגים בתאונה" (22 לאחר שאחת הפצועות נפטרה).

"כפר חב"ד" מציין כי גם באסון מעלות נתגלתה חפיפה מדהימה כזאת בין מספר ההרוגים לבין מספר המזוזות הפסולות ובעקבות זאת הסביר האדמו"ר מלובאוויטש, הרב מנחם מנדל שניאורסון, שאין לאמר ח"ו שהמזוזות הפסולות גרמו לאסון, אלא שבהיותן פסולות, היתה חסרה ההגנה והשמירה שהיא אחת מסגולות המזוזה, ובכך נפתח פתח לאסון.

שר הפנים מתקן

(ע). – שר הפנים הרב יצחק פרץ מש"ס מרכך התבטאותו בעניין הקשר בין חילול שבת לבין אסון האוטובוס ובשבוע הבא יבהיר את דבריו "שהוצאו מהקשרם" מעל בימת הכנסת.

בתשובה על שאלת כתב עתי"ם אמר השר פרץ כי לא היו לו כוונות לפגוע בראש עיריית פתח-תקוה, או לפגוע "בילדי ישראל ובוודאי לא בזכרם של הטהורים שאינם". דבריו, הוא הסביר, נאמרו במפגש התעוררות של חרדים, "שבו עושים את חשבון הנפש של הפרט ושל הכלל".

קודם לכן קראה סגנית שר הבריאות שושנה ארבלי-אלמוזלינו לשר הפנים לחזור בו מדבריו הפוגעים בציבור הדתי והחילוני.

נבון: על השר פרץ להתנצל

(ע).- סגן ראש הממשלה ושר החינוך והתרבות יצחק נבון הביע אמש תדהמה וזעזוע מדברי שר הפנים יצחק פרץ.

"קראתי את דבריו של השר פרץ ולא האמנתי למיקרא דבריו המזעזעים", אמר השר בעת ביקורו בחדרה לרגל הענקת אזרחות כבוד לו. נבון אמר שהוא מכיר את הרב פרץ כאדם נעים ותרבותי. "דבריו ללא ספק יפצעו ויזעזעו את כל משפחת השכול בישראל, משפחות הילדים, וכל יהודי המאמין שבורא עולם הוא אל רחום וחנון".

שר החינוך הביא כדוגמה את בחורי הישיבה, שומרי השבת, שנהרגו בלבנון, או שומרי שבת החולים בסרטן, או נדרסים בתאונות דרכים, "כיצד ומדוע הם נהרגים? "שאל השר. "מאיזה בית מידרש לקח שר-הפנים תפיסה כזו של יהדות? הרי הילדים עשו את דרכם לטקס בר מצווה בקיבוץ לביא עם תיקי טליתות ותפילין, האם על כך הם ראויים לעונש?"

שר החינוך דורש את התנצלות הרב פרץ בפני המשפחות שנפגעו. "המעט שיכול שר הפנים לעשות זה לבקש מחילה וסליחה ממשפחות הניספים", אמר.

הערות: החלקים המסומנים ב: (ע) לא נכתבו ע"י נח זבולוני


תגובת דובר חב"ד לכתבה

פורסמה 27/06/1985 ב "דבר" עמ' 3

דובר חב"ד מתקן:
המזוזות לא גרמו לאסון אלא רק לא הגנו מפניו
בעקבות הידיעה שפורסמה אתמול ב "דבר" בעניין ההסבר של הבטאון "כפר חב"ד" לאסון האוטובוס במפגש הבונים, הודיע אתמול דובר חב"ד, כי חלילה לומר שהמזוזות הפסולות בבית-הספר ברנר בפתח-תקווה הן שגרמו לאסון.

לטענת דובר חב"ד, סולף מה שנאמר בבטאון, והנוסח הנכון הוא: " ... שאין לאמר חס וחלילה שהמזוזות הפסולות גרמו לאסון, אלא שבהיותן פסולות היתה חסרה ההגנה והשמירה, שהיא אחת מסגולות המזוזה, ובכך נפתח פתח לאסון. הדבר דומה להעדר כובע-מגן. שלא העדר הכובע גורם לאסון, אלא שהוא אינו מגן מפניו".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1985
תגובת דובר חב"ד על הכתבה

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: צומת הבונים | עין גנים 71, פתח תקווה (חטיבת ביניים בית ספר ברנר) | הבית האדום, כפר חב"ד (בנין 770 - מערכת שבועון כפר חב"ד (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות