לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

יהודי ארה"ב – יותר מערך מאשר ליכוד


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 08/05/1987 (יום ששי)
יהודי ארה"ב נוטים יותר למערך מאשר לליכוד – מתחוור מסקר דעת קהל של המכון ליחסים יהודים-ישראליים מטעם הוועד היהודי-האמריקאי בניו-יורק.

הסקר נערך על-ידי הפרופסור לסוציולוגיה סטיבן כהן מקווינס קולג' והוא מבוסס של מידגם של 3311 איש מכל מגוון הקשת של יהדות ארה"ב.

הסקר נערך לפני התפוצצות פרשיות פולארד ו"אירנגייט". לשליש מהמרואיינים יש קשר עם ישראל או ישראלים. הוא מגלה שהזיקה לישראל בקרב יהודי ארה"ב חזקה מאד. עם זאת מראה הסקר על ירידה באחוז המגדירים עצמם ציונים ועל כך שרק 41 אחוז שוקלים אפשרות עליה לישראל. בענין שותפות ישראל וארה"ב הביעו 40 אחוז דאגה מאפשרות של קרע ישראלי-אמריקאי.

הסקר מגלה עוד כי גברה הנטייה אצל יהודי ארה"ב למתוח בפומבי ביקורת על ישראל ומדיניותה: 36 אחוז קבעו שניתן למתוח ביקורת ו-22 אחוז התנגדו לכך. עם זאת 27 אחוז הסכימו שאין להרשות למותחי הביקורת הקיצוניים על ישראל להופיע בבתי כנסת ובמרכזים ציבוריים.

בנושא השלום, מתברר מהסקר כי גוברת הנטייה "הניצית" של יהודי ארה"ב וקטן מספרם של המוכנים לפשרה טריטוריאלית: עם זאת ה"ניציות" התגלתה בסקר כמתונה וגמישה יותר מזו שבישראל.

עוד מגלה הסקר כי אחוז גבוה של יהודי ארה"ב מוכן לשבת למו"מ עם אש"ף בתנאי שיכיר בישראל ויתכחש לטירור ואחוז גדול תומך בניהול מו"מ עם הירדנים. הרוב הגדול גינה בחריפות את המעשים של ח"כ מאיר כהנא.

הסקר חשף קיומה של בערות רבה בכל הנוגע למידע עובדתי על החיים הפוליטיים בישראל. רבים מהנשאלים לא ידעו כי שמעון פרס ומנחם בגין אינם שייכים לאותה מפלגה. בולטת האהדה של הנשאלים לשמעון פרס וליצחק רבין ולאהדה יותר גדולה למערך מאשר לליכוד.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1987

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 15 East 84th Street, ניו יורק, ארצות הברית (משרדי הוועד היהודי האמריקאי - american jewish committee עד שנת 1989)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות