לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"יתד נאמן" תוקף "פולחן האישיות" של הרבי מלובאביץ'


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 5) - 31/12/1989 (יום ראשון)
ההתקפה חסרת התקדים של היהדות החרדית הליטאית, שבראשה הרב אליעזר מנחם שך, על חסידי לובאביץ' והרבי שלהם - תשים קץ לשיחות וההידברות בין "אגודת ישראל" ו- "דגל התורה" על השכנת שלום במחנה החרדי והחזרת "דגל התורה" אל חיק מפלגת האם, אגודת ישראל, שממנה פרשה לפני כשנתיים.

בתגובה על השינויים ועל המהפכות שחלו ברחבי תבל וביטול פולחן האישיות של מנהיגי הקומוניזם בברה"מ ובמזרח אירופה, כותב מאמר מערכת ב "יתד נאמן", בטאונו של הרב שך, כי המקום היחיד שבו נשאר פולחן האישיות הוא דווקא אצל יהודים הדוגלים בפולחן רבם ומוסיף, כי "עצוב לראות שבימים בהם מתמוטטים כל המשטרים בהם היה לפולחן האישיות מקום מרכזי, ותופעות של הצבת תמונות המנהיג תחת כל עץ רענן, חגיגות פומביות של יום הולדתו ונשיאת דמות דיוקנו על משאיות ברחובות העיר כבר ירדו מסדר היום - נשארת רק פינה אחת, ודווקא בין יהודים, הדוגלים עדיין בגישה זו".

הדברים החריפים נכתבו "נוכח הפירצה החדשה שהתחדשה עלינו השבוע בטקס מוזר. צרמוניה צורמת נערכת ברחבת הכותל כשהיא מעוררת תמיהה מכל הבחינות דוקרת ופוצחת את לבם של שלומי אמוני ישראל בכל החוגים".

המדובר בשידור חי שערכו חסידי חב"ד בשבוע שעבר ברחבת הכותל, במסגרת אירועי שנת ה-40 לנשיאות האדמו"ר מלובאביץ', היושב בניו יורק, בשידור חי מבית מדרשו ברחבת הכותל.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הכותל המערבי ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות