לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

קנאי ירושלים זועמים עקב ביקור הרבנית פייגא

"משיכת תשומת הלב למאורעות של נשים – הם יסוד לחורבן היהדות"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 12/06/1987 (יום ששי)
פייגא, אלמנתו של האדמו"ר מסטמאר שזכתה לקבלת פנים "ממלכתית" בהגיעה לישראל, עוררה סערה ותסיסה בקרב קנאי היהדות החרדית בירושלים.

הרבצען פייגא טייטלבוים אלמנתו של האדמו"ר מסטמאר המנוח ר' יואליש טייטלבוים, שהיה ה"אורים ותורים" של העדה החרדית ו- "נטורי קרתא" שעל פיו ישק דבר בארץ ובתפוצות במלחמתם נגד הציונות ומדינת ישראל, עוררה תסיסה חרף זקנותה המופלגת, בגלל קבלת הפנים של אלפי נשים ותלמידות בתי הספר החרדים שערכו לה בשדה התעופה ובשערי ירושלים, בהגיעה מויליאמסבורג ניו-יורק, מעוזם של הסטמארים.

קנאי ירושלים המסתתרים תחת השם "ועד משמרת הצניעות" פרסמו תגובה חריפה וגינו את מארגני בקבלת פנים, שפרסמו קריאה לבוא לקבל את פניה של הרבנית הדגולה בזכות עצמה העושה למען המוסדות של העדה החרדית בירושלים.

בדברי הגנאי נאמר בין היתר; "מנשים באהל תבורך, כרזות הפרסומת, ההמולה הגדולה, הוצאת בנות ישראל אשר כבודן פנימה לרוחבה של עיר ומשיכת תשומת הלב למאורעות של נשים, כל אלה אשר סביב לבקורה של אשה דגולה בירושלים העיר, הם חורבן להריסה מן היסוד של כל הנהוג והמסור המושרש והמקובל בבית ישראל מאז, פריצת דרך לירידה תלולה וכתם מחפיר על היהדות הנאמנה".

ועוד נאמר; "על ידי מבצע זול זה פוגעים המארגנים, שכל מהותם פרסומת, בכבוד מי שהעצרת אמורה לכבד, בכבוד נשי ישראל הכשרות, הצנועות והכבודות אשר בירושלים, ולחרדתנו, אף בכבוד מי ששמו אנו מזכירים בסילודים (הכוונה לאדמו"ד המנוח).


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1987

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ירושלים (אזור פעולת משמרת הצניעות) | נמל התעופה בן-גוריון, לוד (נתב"ג) | ויליאמסבורג, ברוקלין, ניו יורק, ארצות הברית (מרכז האדמו"ר מסאטמר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות