לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שלושת הלאוים של הרב שך:

אסור להרבות בטיולים, ללמוד נהיגה ולשוטט בלילה על החוף


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 5) - 31/07/1987 (יום ששי)
שלושה לאווים שעליהם מצווים תלמידי הישיבות לשמור ביתר הקפדה, העלה הרב שך, ראש ישיבת פוניבז' בפני קהל של אלפי בני ישיבות בבני ברק.

עם סיום שנת הלימודים בישיבת פוניבז' בהתחלת תקופת "בין הזמנים" מסר הרב אליעזר מנחם שך ראש ישיבת פוניבז' סקירה מקיפה על שנת הלימודים שעברה והתווה קווים כלליים בתוכנית הלימודים של השנה החדשה.

בלי פרסום מוקדם, רק מפה לאוזן נמסר כי הרב שך ישא את דבריו. קהל של אלפים, גם מהישיבות הסמוכות התאסף לשמוע את הרב הישיש. אולם הישיבה היה צר מהכיל את כל הבאים ורבים מהם הסתפקו ברחבה הסמוכה, לשם הועברו דברי הרב שך ברמקולים.

לאחר שסקר ומסר על ההישגים בלימודים ואורח החיים של בני הישיבות וכדי לרומם את המוראל ביניהם, העלה הרב שך שלושה לאווים שעליהם מצווים בני הישיבות על יתר הקפדה ושמירתם בתקופת בין הזמנים שהם פנויים מלימודיהם והם:

הלאו הראשון: לא להרבות בטיולים בימי החופש וזאת בעקבות התאונות הקטלניות שקרו בשנים שעברו ושבהם היו מעורבים גם בני הישיבות.

הלא השני: לא ללמוד תורת הנהגות, דבר המהווה פתיון לרכישת מכונית הגורם לחיים של מותרות, פזרנות של ממון וזמן, על תלמידי חכמים לשמש דוגמא וסמל לחיים צנועים.

שלישית: לא לטייל בשעות המאוחרות של הלילה על שפת הים, דבר שמגרה את היצר ועלול להביא לידי מעשים לא רצויים וגם מעלה חשדות שונים, כי תלמידי חכמים מצוויים להתרחק "מן הכיעור ומן הדומה לו".

על שלושה לאווים אלה חזר הרב שך בכנס של ראשי ישיבות שנערך בסוף השבוע בירושלים, להבדיל בין שלושת הלאווים של ראש הממשלה [ * ] , הלאווים של הרב שך נתקבלו בכנס פה אחד.

הערות: * התנגדויות יצחק שמיר להסכמים עם העולם הערבי



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1987

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב רבי אבא גרוסברד 7, בני-ברק (ישיבת פוניבז’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות