לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חב"ד

הנמכת הטון הפוליטי


מאת: נוח זבולוני
פורסם: דבר | דעות (עמוד 9) - 22/01/1990 (יום שני)
בטאון חסידי חב"ד משנה צורתו ותוכנו. ידם של המתונים גברה על הקיצונים. פחות פוליטיקה לאומית, יותר נושאים פנים חב"דיים

כשנה אחרי הבחירות האחרונות לכנסת, שבהן לקחה חלק פעיל במסגרת רשימת אגודת-ישראל - פא"י, למדה חב"ד שהיא מצטיירת יותר ויותר בעיני הציבור בישראל כגרורה פוליטית של אחת המפלגות החרדיות, קרי אגודת-ישראל. כידוע, אגודת-ישראל מעורבת בדיונים הפוליטיים המתנהלים עם ראשי שתי המפלגות הגדולות, המערך והליכוד, בעקבות "פרשת ויצמן", על הקמת ממשלה צרה. הידיעה גרמה נזק כבד לפעילות הכללית של חב"ד, התנועה החסידית כמעט היחידה שעד לאחרונה נהנתה מפתיחות של חוגים נרחבים ביותר בציבוריות הישראלית כלפיה, לרבות פתיחת בסיסים ומחנות של צה"ל לפעילותה.

אחת הבעיות של תנועת חב"ד היה שבועונה, "כפר חב"ד", שמוציאה אותו לאור קבוצה של צעירי חב"ד בישראל. עד לאחרונה היה הקו של הבטאון נוקשה ובוטה, גם כלפי חוגים אחרים ביהדות החרדית, במיוחד כלפי היהדות החרדית הליטאית ובני הישיבות, שבראשה עומד יריבם, הרב אליעזר מנחם שך, ראש ישיבת פוניבז' בבני-ברק. לבטאון היו עמדות קיצוניות בנושאים פוליטיים לאומיים, ורבים זיהו אותו ואת חסידי חב"ד על האדמו"ר שלהם השוכן בניו-יורק, עם הימין הלאומני הקיצוני ביותר.

בשבועות האחרונים חלו שינויים מפליגים בעריכתו של השבועון "כפר חב"ד", בצורתו החיצונית, ובעיקר בתוכנו. עריכתו כיום מוקפדת וסולידיות יותר. נראה כי חלו גם במערכת שינויים פרסונאליים, וניתווספו כותבי מאמרים ורשימות.

כיום, כפי שאפשר להתרשם מעיון בשבועון, גברה ידם של המתונים על הקיצונים. המערכת משתדלת להכניס בשבועון כתבות ורשימות רבות יותר על נושאים פנים-חב"דיים ועל הפעילות של התנועה החסידית הליובאוויצ'ית הוותיקה בכל רחבי העולם. לעומת זאת הצטמצם מספר הכתבות והרשימות הפוליטיות.

חברי המערכת החדשה מקווים, כי עם הנמכת הטון הפוליטי תתמתן הביקורת הציבורית על חסידי ליובאוויץ', והם יחזרו לימיהם הטובים - שוב ייהנו מפתיחות של חוגים רחבים בציבוריות הישראלית והכלל-יהודית ואף מתמיכה כספית, שנפסקה בחלקה לאחר שהליובאוויצ'ים הקצינו עמדותיהם.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דעות 1990
אזכור הכתבה בעמוד הראשון של העיתון

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הבית האדום, כפר חב"ד (בנין 770 - מערכת שבועון כפר חב"ד (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות