לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בין אדום לאדום


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 29/10/1952 (יום רביעי)
על "דין תורה" מיוחד במינו שיתקיים בקרוב בפני הרבנות הראשית בירושלים, מתלוצצים בירושלים. שני רבנים "מפורסמים" תובעים כל אחד לעצמו את ה "כתר" החדש - והוא כתר ה "רב האדום" ...

כידוע פרצה סערה בועידת "הפועל המזרחי" כשהרב אורבאך עלה על במת הועידה ומתח ביקורת על רבנים העוסקים רק במקוואות ובאטליזים ולא בפוליטיקה. על כך הוכתר הנ"ל בתור ה"רב האדום". כשנודע על כך להרב פסחוביץ מירושלים החליט הלה לתבוע לדין את הרב אורבאך בטענה כי התואר הזה ניתן לו כבר לפני כ-20 שנה עבור דרשותיו בבית מדרשו ובהופעותיו באסיפות של הראשון למאי.

כפי שמבטיחים לנו מחוגי הרבנות הראשית, תיעשה פשרה בין שני הרבנים ואת התואר ה"רב האדום" יקבל הרב אורבך, והנימוק הוא - כי בזקנו של הרב פסחוביץ נזרקה בינתיים שיבה ולהרב אורבאך - עוד זקן צהבהב ואדמדם וד"ל [ודי לחכימא ברמיזא א.ז.]

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1952

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 40, ירושלים (בניין אמינוף - משרדי הרבנות הראשית עד שנת 1958) | רחוב בלפור 30, תל אביב (מקום כינוס ועידת הפועל המזרחי בשנת 1952) (אולם אוהל שם)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות