לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רופא חולים ו... "מחיה מתים"


מאת:
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 26/01/1953 (יום שני)
"הרופא" הידוע והמהולל דוד הכהן ה "בוס" של "סולל בונה" מנה במועצה הרביעית של פועלי החרושת ההסתדרותיים - את כל בתי החרושת ש"סולל בונה" "רכש" אותם מהיוזמה הפרטית - כולם היו לפי דברי דוד הכהן חולים במחלות שונות - "נשר" היה "חולה שחפת" כ- "לשונות הרפואית" של דוד הכהן, "וולקן" - "מחלת הסרטן", "פניציה" היה בכלל "פגע מובס", והוא, דוד הכהן, לא רק שריפא אותם ממחלות שהמדע הרפואי טרם מצא תרופה להן, אלא הפיח בהם אפילו רוח-חיים - דבר שאפילו ברוסיה הסובייטית הכל יכולה טרם גילו אותו ... וכן מנה כרוכל את כל בתי החרושת ש "סולל בונה" ז.א. הוא דוד הכהן "הקים ורכש".

אנו עוד זוכרים את "סולל בונה" שהיה פגר מת ממש בלי שום מרכאות ... הודות לשלטון מפא"י בתוך הקרנות הציוניות והודות לזרימת הכספים של ה "סילברים" וה "מילרים" מאמריקה דרך הברנשטיינים הרוקחים והשנקרים [ * ] בארץ לצנורות מפא"י - אירע הפלא הרפואי. מקודם הם הרעילו את היחסים בין הפועלים לבין הנהלות המפעלים הפרטיים, בכדי לאפשר לכבוש אותם, ועתה בממשלת מפא"י פלוס "הכלליים" הם שולטים על כל בתי חרושת שהיו בידים פרטיות ועוד ידם נטויה, כי ל "סולל בונה" ז.א. לדוד הכהן ישנם כידוע, "שרוולים רחבים" וארוכים ...

דפים בנושא:


הערות:
אבא הלל סילבר, פרץ ברנשטיין, ישראל רוקח כולם מראשי הציונים הכלליים

מוטיב "השרוולים הרחבים" חוזר גם בכתבה בשנים מאוחרות יותר, ייתכן שהכוונה למשפט שנאמר אודות דוד הכהן, או סולל בונה (אולי במשמעות שבשרוולים רחבים ניתן להחביא הרבה קלפים מנצחים או דברים אחרים), אשמח אם אחד מהקוראים יוכלו לעזור לנו בנקודה זו.



צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1953

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הנמל 65, חיפה (בית סולל בונה בשנות ה-50 - המשרד הראשי) | רחוב לילינבלום 39, תל אביב (בית סולל בונה בשנות ה-50)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות