לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"קואליציה" חדשה


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 25/11/1953 (יום רביעי)
"בתקרית" שאירעה עם השר מ. שפירא בעת הלוויתו של הגאון ר' איסר זלמן מלצר זצ"ל בירושלים, רואים אנשי "נטורי קרתא" התקרבות מעין "קואליציה" ביניהם לבין "המתונים" וה "פשרנים", שלפי דבריהם השתתפו גם הם - במחאה זו.

מתוך סיפוק רב הם מציינים כי "קידוש השם" ברבים בעת הלוויתו של הגאון ר' איסר זלמן מלצר זצ"ל, נתגלה בכך שגם חוגים מתונים הצטרפו אל המחאה ההמונית נגד הופעתו של מר משה שפירא בהלויה. הם טוענים כי "שר" זה המרה בזדון את פסקי דינו של הרב מלצר וסייע לגזירת גיוס הבנות, שלפי דעתם קרבה את קיצו הנמהר של הרב מלצר. הפעם מציינים הם, התחילה ההתפכחות לבוא גם בקרב ה"פשרנים" אשר גילו קנאות למופת והוציאו אף הם בבזיון את מר שפירא מחצר הישיבה. לדעתם - זכות גדולה הייתה לגאון המנוח, אשר בדרכו האחרונה, התקיימה מחאה מלוכדת מצד כל החוגים ביחד נגד "השלטון הציוני".

והם באים לידי מסקנה כי על ידי ביצוע חוק שירות לאומי מתגבשת החזית החרדית ומגלה נכונות למלחמה למען התבדלות גמורה מהציונות. תקוותם היא - כי החזית נגד "הכפירה" תתגבש וישאו בעקירת הציונות והעברת הרע מתוך עולמו של הקב"ה.

אכן אנו עומדים לפני קואליציה חדשה.



צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1953

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 115, ירושלים (בחצר ישיבתו של הרב איסר זלמן מלצר נערכו ההספדים בהלווית הרב ושם גם אירעו ההתפרעויות של הנטורים) (ישיבת עץ חיים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות