לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רבה של ירושלים "הקפיא" פרסום חברי המועצה הדתית


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 18/05/1964 (יום שני)
פגישה בין רבה של ירושלים הרב אליהו פרדס לבין שר הפנים משה חיים שפירא שהוזעק ביום ששי בצהרים הביאה להקפאת הפרסום ב "רשומות" של הרכב המועצה הדתית בירושלים. בפגישה זו התריע רבה של ירושלים נגד הפגיעה ברבנות המקומית.

שר הדתות, הד"ר זרח ורהפטיג השלים את הכנת רשימת חברי המועצה בירושלים ועמד לפרסם אותה בסוף השבוע שעבר בעיתון הרשמי. לפי התקנות צריכה המועצה להיות מורכבת משלושה גורמים: הרבנות המקומית, משרד הדתות והעיריה. הרשימה כולה טעונה חוות דעת מוקדמת של הרבנות המקומית.

משהורכבה הרשימה התברר שפגעו ברבנות המקומית בשני דברים יסודיים: לרבנות המקומית לא ניתנה כל אפשרות לחוות דעתה על הנציגים, לרבנות המקומית מגיע לפי המפתח הקבוע בתקנות שני נציגים.
ואומנם הרבנות המקומית הציעה לצורך זה את הרב שמואל וינגרטן, יו"ר המועצה הדתית הנוכחית ואת הרב סעדיה לופס סגן המנהל הכללי של משרד הדתות. מתברר שהרב לופס הושמט מהרשימה, וזאת כדי לאפשר לשר הדתות לכלול בה חברים אחרים שהבטיח למפלגות אחרות: אחדות העבודה והליברלים.

ביום ששי נועד באורח דחוף רבה של ירושלים הרב פרדס עם שר הפנים מ. ש. שפירא והביע בפניו מחאה נמרצת על התנהגותו של שר הדתות. שר הפנים הבטיח לברר את הענין פעם נוספת ויפגש לצורך זה עם שר הדתות ז. ורהפטיג. בו ביום נפגשו הרב פרדס והרב אברהם אדלר, ראש לשכת הרבנות הראשית של ירושלים, עם שר הדתות וחזרו על מחאתם. ברגע האחרון הוסכם על דחיה נוספת בפרסום הרשימה ב "רשומות" עד סוף השבוע הבא.

דפים בנושא:


תגובה

[תגובת מזכירו של הרב פרדס, הופיעה בעיתון "חרות" במדור "הקוראים אל העורך" בתאריך 28/5/1964.]

על השיחה בין הרב פרדס לשר הדתות

קראתי בעתונכם את הידיעה בעניין הרכב המועצה הדתית בירושלים והנני להעיר כי שוחחתי עם כב' הרב בעניין הנדון, ונאמר לי כי בהתאם לנוהג הטוב, היו צריכים לבוא בדברים איתו עצמו ולברר אם הידיעה המתפרסמת מתאימה למציאות. במקרה זה - אמר הרב - לא פנו אליו בכלל והידיעה כמעט שאינה מתאימה למציאות.

הנכון הוא - שהרב נפגש עם כב' השר שפירא ובקשהו לבוא בדברים עם שר הדתות, ששני המועמדים שהוצעו ע"י הרבנות המקומית למועצה הדתית שהם יהיו המועמדים - ללא שנוי. השר הבטיח לרב לבוא בדברים עם שר הדתות בענין הנדון, וברוח זו התנהלה השיחה בו ביום עם כב' שר הדתות.

ח. וינשטוק - מזכיר הרב פרדס - ירושלים

תגובת המערכת

[הופיעה בצמוד לתגובה, סביר שנח זבולוני הוא המגיב]

הערת המערכת

כב' הרב מאשר שנפגש עם שר הפנים ובקשהו לבוא בדברים עם שר הדתות על שני המועמדים על הרבנות המקומית. כן מאשר כי ברוח זו התנהלה השיחה בו ביום גם עם שר הדתות, בכתבה שפורסמה בעיתוננו בנידון נאמר כי כבוד השר מחה בחריפות נגד השמטת ב"כ מרשימת המועצה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964
תגובת מזכירו של הרב פרדס ותגובת המערכת, הופיעה בעיתון "חרות" במדור "הקוראים אל העורך" בתאריך 28/5/1964.

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות