לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

העדה המערבית בבירה תובעת את שר הדתות לדין-תורה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 25/05/1964 (יום שני)
העדה המערבית בירושלים תובעת את שר הדתות הד"ר זרח ורהפטיג לדין תורה בפני בית הדין הרבני במקום, על הפגיעה בזכות ובכבוד הרבנות המקומית, בהשמיטו את מועמד הרבנות המקומית מרשימת המועצה הדתית החדשה העומדת לקום בירושלים

כזכור השמיט שר הדתות מרשימת המועצה הדתית בירושלים את מועמד הרבנות המקומית הרב סעדיה לופס, הרבנות המקומית נפגשה עם שר הפנים ושר הדתות בנידון וכן שלחה ערעור על כך, וביקשה משר הדתות לעכב את פרסום המועמדים ב "רשומות". אולם, שר הדתות חתם על הרשימה של המועצה החדשה והיא עומדת להתפרסם עוד השבוע בעיתון הרשמי.

אתמול הגישה העדה המערבית בירושלים תביעה משפטית נגד שר הדתות לבין הדין הרבני ובה היא מבקשת בין היתר שבית הדין הרבני יוציא צו מניעה לא לפרסם את הרשימה כמו שהיא ב"רשומות" וכן לא לעשות שום פעולה בהרכב המועצה הדתית החדשה עד בירור התביעות ומתן פסק דין סופי. כן נאמר שתביעה שהוגשה אתמול, כי לפי החוק על שר הדתות היה לבוא בדברים עם הרבנות המקומית ולקבל את חוות דעתה על כל חברי המועצה הדתית לפני הרכבתה, והדבר הזה לא נעשה ע"י השר.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 40, ירושלים (בניין אמינוף - בית הדין הרבני האזורי בירושלים (עד שנת 1966)) | רחוב מסילת ישרים 1, ירושלים (ועד העדה המערבית) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות