לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אחרי שוועדת בנין הכנסת הפרה חוקי העיריה

עיריית ירושלים תדון מחדש בשאלת החובה לבנות מאבן


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 18/06/1964 (יום חמישי)
עיריית ירושלים בודקת מחדש את מדיניות הבניה באבן בירושלים, ולשם כך אף מינתה ועדת משנה שתחקור ותגיש את המלצותיה בהקדם האפשרי - על כך נודע לסופרנו.

המפנה שחל בבדיקת הבניה באבן בירושלים, בא כנראה בשל סירובה של ועדת הבנין של הכנסת לצפות את חלקי בנין הכנסת הבנוי מבטון גלוי, למרות בקשת העיריה וועדת הרשיונות שלה.

כיודע נבנה בנין הכנסת בחלקו מבטון גלוי, דבר הנוגד חוקי הבניה בירושלים. בקשר לכך קוימו מספר פגישות בין העירייה לבין יו"ר ועדת הבנין של הכנסת ובהן ניסו להשפיע לצפות את החלקים של הבטון הגלוי, למען לא ישמש בית המחוקקים לדוגמא רעה לאזרחי הבירה בהפרת חוקיה.

לאחר שועדת הבנין של הכנסת סרבה להיענות לבקשת העיריה קויים דיון סוער בוועדה לרשיונות בנין של העיריה, שבה נתקבלה ביזמת חברי מפא"י והד"ר פ. יעקבי, החלטת גינוי חריפה נגד עמדתה של ועדת הבנין של הכנסת.

ראש העיר מר מרדכי איש שלום לחץ לריכוך ההחלטה החריפה, ומסיבה זו הוא גם משהה את הדיון במועצת העיריה. בכך העלה את התמרמרותה של סיעתו בעירית ירושלים, על שהתחמק מלקיים דיון במועצה בענין בניין הכנסת.

אחרי שנתקבלה החלטת הגינוי של ועדת הרשיונות לבנין, נגד בנין הכנסת. מינה ראש העיר ועדת משנה בהרכב מר חיים מרינוב סגן ראש העירייה, מר אברהם אקסלרוד יו"ר ועדת בנין ערים, ומהנדס העיר מר עמיקם יפה, שתבדוק מחדש את מדיניות הבניה באבן בירושלים ותגיש בהקדם את המלצותיה.

בינתיים נודע כי הפרופ' אוסקאר נימאיר מברזיל המומחה הבינלאומי לבנין ערים, שביקר בעיריית ירושלים לפי הזמנת ראש העיר, חיווה את דעתו החיובית על בנין הכנסת כמו שהוא. חוות דעת זו של הבר-סמכא הבינלאומי, עלולה לחזק את עמדת המתנגדים לציפוי הביטון של בנין הכנסת באבן.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | הכנסת ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות