לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

סכנת זיהום בארות המים בירושלים במי שופכין

ראש העיריה מטיל את האחריות על הממשלה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 21/06/1964 (יום ראשון)
סכנה רצינית צפויה לכל קידוחי המים החדשים בסביבות ירושלים שיזוהמו במי השופכין אם לא ינקטו באמצעים דחופים ביותר לבנייתם של מאספים שירחיקו את מי השופכין מבארות המים.

כפי שנודע הופסקה השאיבה של המים מהבארות החדשות הנמצאות במוצא התחתית ובעין כרם, בגלל מי השופכין שחדרו בהן וזיהמו את מימיהן. קיים חשש שלא רק מי השופכין הזורמים בואדי בכביש הראשי תל-אביב - ירושלים מזהמים את מי התהום, אלא גם מי השופכין הזורמים לאורך פסי הרכבת אף הם מוצאים את דרכם בפרצים תת-קרקעיים לבארות החדשות.

הממונה על מחוז ירושלים מר ב. עשעיה שיגר מכתב דחוף לעיריית ירושלים בקשר לסכנת הזיהום ותבע נקיטת אמצעים מידיים למניעת סכנה זו. אם כי אין הוכחות וחוגי העיריה מבטיחים כי המים המסופקים לתושבי ירושלים הם מטוהרים, אין זה מן הנמנע שתופעת כאבי הבטן שתקפה באחרונה את תושבי ירושלים, הנה תוצאה של זיהום המים.

מר אברהם אקסלרוד חבר מועצת העיריה מטעם תנועת החרות מסר לנו, כי הוא פנה לראש העיריה בנידון והאחרון הסביר לו, שהמדובר רק שתים או שלוש בארות שהשאיבה הופסקה בהן.

ראש העיריה טוען עוד שהוא העמיד את הממשלה כבר מזמן על סכנת זיהום מי התהום בירושלים ע"י מי השופכין, וביקש מימון להקמת המכון לטיהור מי השופכין, אולם הממשלה התייחסה בשלילה לכל תביעותיו ומומחיה לא ראו את הבעיה כדחופה וזאת למרות העובדה שלעירית חיפה ולעיריות אחרות בגוש דן הוקצבו, בשנים האחרונות, מיליוני לירות לפתרון בעיה זו.

ראש העיריה מר מרדכי איש שלום הודיע במסיבה למנהל הכללי של משרד הפנים ולממונה על המחוז בירושלים, שהוא יטיל את האחריות לזיהום המים על הממשלה. כן הודיע שאם המצב יוחמר לא יהסס לפרסם את חליפת המכתבים בנידון בינו לבין משרדי הממשלה השונים הנמשכת כבר שנים.

הידיעה על זיהום המים בירושלים עוררה דאגה רבה בין תושבי הבירה והיא תועלה וודאי לדיון במועצת העיריה הקרובה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | מוצא תחתית מוצא | עין כרם ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות