לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הצעת פשרה בענין גיטין הניתנים בארצות הברית


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 14/07/1964 (יום שלישי)
תכנית של פשרה בסכסוך אודות הגיטין הניתנים על ידי הרבנים הקונסרבטיביים בארה"ב הועלתה באחרונה בדיונים בין שר הדתות הד"ר זרח ורהפטיג והרבנות הראשית בישראל. תכנית זו מיועדת למלא אחרי הדרישות שהועלו בקשר לאי הכרת הגיטין הניתנים ע"י רבנים קונסרבטיביים בארצות הברית.

בהתאם לתוכנית הפשרה ישלחו הרבנים הקונסרבטיביים, שלושה מתלמידיהם שיתמחו בישראל בעניני גיטין ולאחר מכן הם יתמנו בתור מומחים בארצות הברית. רק שלושה אלה יהיו מוסמכים מטעם הרבנות הקונסרבטיבית לטפל בעניני גיטין. יש להניח שההכרעה הסופית לגבי הצעה זו תתקבל בימים הקרובים בהשתתפות הרב הראשי הרב איסר יהודה אונטרמן שחזר אתמול מארצות הברית.

אגודת הרבנים האורתודוכסית בארצות הברית, הביעה את רוגזה על שיחות הפשרה המתנהלות. אגודת הרבנים טוענת כי הבעיה אינה רק הסמכות למתן גט, אלא עצם ההכרה בתנועה הקונסרבטיבית בארצות הברית. לדבריהם חותרים הקונסרבטיבים להשיג מעמד רשמי ע"י הכרת הרבנות הראשית בישראל בגיטיהם.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות