לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שליחותו המפלגתית של הרב הראשי בבקורת "הפרדס"


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | מה מיום (עמוד 2) - 15/07/1964 (יום רביעי)
ביקורו של הרב הראשי, הרב איסר יהודה אונטרמן, בארצות הברית זכה להערכה רבה שם: אולם לא נעדרה גם ביקורת וזאת מכיוון שהופעתו הראשונה הייתה במסגרת המפד"ל, ולא מעל במה רבנית וישיבתית נאותה. כותב על כך "הפרדס" בטאון של אגודת הרבנים האורתודוקסים:
אף אמנם שיש להסס אם הרב הראשי צריך היה לבצע את הופעתו הראשונה באמריקה, במסגרת של קבולת מפלגתית, ואפילו שמפלגה זו בוודאי יקרה לו, שהרי הודות למאמציה של מפלגה זו הגיע לכס הרבנות הראשית, בוודאי שמן הראוי היה להרב הראשי בצעדו הראשון להזדהות עם הרבנות החרדית ולא עם המפלגתיות.
צריך היה בראשונה להופיע מעל במה רבנות או ישיבתית בהגדת שיעור בהלכה. אבל מה לו להרב הראשי להיות דובר של מפלגה אחת, לו הרי יקרה וחביבה לו. אבל זוהי רק הערה דרך אגב.

דומה כי בנקודה זו ישנה הצדקה לטענת "הפרדס". רב ראשי בבקרו בחו"ל, חייב הוא להתרומם מעל המפלגתיות ולחוש כי הוא מייצג אך ורק דעת תורה וכלל ישראל.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות מה מיום 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אנגל 6, תל אביב (ביתו של הרב אונטרמן בעת היותו רבה הראשי של תל-אביב) | 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס") | רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות