לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בטאון הרבנים האורתודוכסים מעריך את העלאת עצמות ז'בוטינסקי

היהדות החרדית שומרת טינה לבן-גוריון


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 10) - 24/07/1964 (יום ששי)
הטינה שהיהדות הדתית רוחשת למר דוד בן-גוריון היא שגרמה לכך שתושט יד ידידותית למר לוי אשכול בביקורו הרשמי בארצות הברית - זאת קובע "הפרדס" בטאון של אגודת הרבנים האורטודקסים בארצות הברית שהופיע בימים אלה.

בטאון זה מדגיש שליהדות הדתית תביעות, טענות וקבלנות נגד מר אשכול, שבימי שלטונו בוצעו עוולות נגד היהדות החרדית ובתוך זה התנפלות על יהודים דתיים במאה שערים. ברשימת העוולות הוא מונה פרשיות המיסיון ועוד. עם זאת הוא נתקבל ביחס כבוד, לא מאהבת - אשכול, אלא משנאת בן-גוריון. "יש לו למר אשכול כמה חולשות משלו, אבל מחזות-הגדלות של בן גוריון אינו ובל וכן אינו חולה מחלת "איש הרוח" ומכיר את מקומו".

לאחר שהבטאון של אגודת הרבנים אמריקה מונה את התנהגות בן-גוריון בפרשיות שונות - ובתוך זה פרשת לבון - הוא עושה השוואה בין בן-גוריון לאשכל בעניין הבא:
והמעשה האחרון שההין מר אשכול לעשות נגד בן גוריון התבטא החלטתו להעביר את עצמותיו של ז'בוטינסקי לא"י, ומי זה היה יכול להתנגד להעלאת עצמותיו לא"י?
הדם מתרתח ממש בקראנו את דבריו האכזריים של בן-גוריון שעד הרגע האחרון התנגד ברעל וזעם נגד משימה זו, ומנין לו לאותו בן גוריון לב קשוח כזה להתנקם ביריבו שמת לפני עשרות בשנים. וגם בנידון ההין מר אשכול לסטור בפניו של בן גוריון.

"השנאה שהיהדות הדתית מרגישה לבן-גוריון היא היא שגרמה להושיט יד ידידותית למר אשכול" - מסיים את מאמרו עורך הבטאון, הרב שמחה עלבערג, אשר שוהה עתה בירושלים כציר ל "כנסיה הגדולה" של אגודת ישראל.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר הרצל, ירושלים (קבר זאב ז’בוטינסקי) | 4809 14th avenue Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (הרב שמחה עלברג, עורך ומו"ל "הפרדס")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות