לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חג שמח לכולם


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 17/03/1992 (יום שלישי)
"מכון ירושלים למחקר וליחסים עם הדתות", שבראשו עומד ישראל ליפל, לשעבר מנכ"ל משרד הדתות, הוציא בימים אלה לאור את "ספר החגים" שהוא בעצם חוברת מצויירת, ובה רשימת כל חגי ארץ-ישראל, של כל העדות וכל הדתות ולא רק העיקריות והמוכרות שבהן.

בספר מצויינים חגי ומועדי הדרוזים, הקראים, השומרונים, הבהאיים, האחמדים, וכן עדות הנוצרים השונות, כאורתודוקסים, קאתולים, ארמנים, קופטים, אתיופים, מרונים, מורמונים , ואפילו אלה של תנועת המקויה היפאנית והכושים העבריים מדימונה.

בפתיחת החוברת מבנה הלוח של שלוש הדתות העיקריות. בהמשך מפורטים התאריכים, שמות החגים ואופיים, העדות, מקומות הטכסים או התפילות, מנהגי החג והמקומות המקודשים לכל דת, כת וזרם.

מר ליפל אומר כי הדעות הקדומות והעוינות שבין מאמיני הדתות השונות, נובעות, בראש ובראשונה, מחוסר ידיעה ואי הבנה, ועל כך באים לענות המכון שבראשו הוא עומד, והחוברת שיצאה עתה לאור.

בהוצאה החוברת השתתפה גם מועצה התיאום הבינדתי בישראל. יו"ר המועצה, הד"ר רון קרוניש, מציין כי החוברת היא חוליה בשרשרת הפעולות הנעשות לחיזוק ההבנה הבינדתית בארץ. הוא מזכיר בעניין זה את שלמה המלך, שביקש מהקב"ה, שכל תפילה וכל תחינה הנישאת כאן, גם של הנכרי, תישמע על ידו ברצון, וכן את ישעיהו הנביא, שבאחרית הימים שלו נכון יהיה בית השם בראש ההרים, ונהרו אליו כל הגויים. "מאז ומעולם משמשת ארץ-ישראל כצומת ומפגש של תושבים, תיירים וצליינים, בני דתות שונות, ורבים בעולם שואלים לשלומה. לכן חשוב כל כך שכולנו נכיר איש את רעהו ואת ערכיו, נלמד לכבד ולהוקיר זה את זה, ובכך נצליח לשדר מסר של שלום ואחווה" דברי קרוניש.

יצויין כי גם במשרד הדתות, ובחוגים הדתיים בכלל, נתקבלה החוברת בברכה.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: המלאך 16, הרובע היהודי, ירושלים (מכון ירושלים למחקר וליחסים עם הדתות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות