לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מדוע יצא הקצף


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 22/03/1959 (יום ראשון)
התקפתו של מר בן-גוריון בכנסת על "ידיעות אחרונות" ועל עורכו הראשי ד"ר הרצל רוזנבלום הייתה לרבים מעין חידה סתומה ... כי ידוע שד"ר רוזנבלום הקטיר קטורת על ימין ועל שמאל למר בן-גוריון, למה לפתע ההתקפה על "ידיעות אחרונות" ?

פותרי החידות פתרו גם חידה זו: אחרי הרעש של מר בן-גוריון ומר פרס על עליית יהודי רומניה הבטיח "ידיעות אחרונות" בעזרת קוראיו להביא על חשבונם אונית עולים ולפי מה שקראנו הצליחו גם לאסוף סכום מסויים למטרה זו.

עם הפסקת העליה ע"י אותם הרעשנים, ממפא"י, האיט גם "ידיעות אחרונות" בפעולה שהתחיל, וממילא יצא הקץ על האיש "העושה בעצמו הכל גם בצבא ..." על "ידיעות אחרונות" ועורכו, כי ע"י הפסקת אוסף הכספים הרגישו קוראי העיתון שהעליה באמת הופסקה באשמת הרעשנים.

הערות: נושא עליית יהודי רומניה צונזר בימים ההם, כדי לא לפגוע במאמצי העליה וכדי להסתיר את התשלומים אותם (כנראה) שילמה מדינת ישראל לרומניה עבור התרת העליה.
זו הסיבה שמאמרו של רנ"ז שפורסם מאוחר יותר: מצב היהודים ברומניה - חמור צונזר.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1959

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 24, ירושלים (בית פרומין - משכן הכנסת עד שנת 1966) | רחוב מיקוניס 5, תל אביב (בית "ידיעות אחרונות" הישן (לשעבר רחוב יהודה מוזס, ולפני רחוב נחל איילון)) | רומניה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות