לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

טול קורה ...


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 26/03/1959 (יום חמישי)
גילוי פרשת התערבות הסבתא של יריב למען נכדה, שכתוצאה ממנה בוצעה ההעברה "הספונטנית" של יריב בן אליעזר מהמחנה הצבאי לספסל הלימודים בטכניון, היכה גלים בציבור. בטאוני החצר אמנם השתיקו את הפרשה, אך עתוננו נחטף על ידי הקהל והפרשה הפכה לשיחת-היום.

אגב קריאת הכתבה גילו הקרואים, כי ראש הממשלה ושר-הביטחון אינו עושה לבדו את הכל בתוך הצבא - כפי שהעיד על עצמו בכנסת, אלא שיש לו בכך עוזר כנגדו בדמות רעייתו, פולה ...

ועוד נזכרו הקוראים, כיצד שסבא של יריב שפך את דמו של אב מכובד, בעל מעמד דתי עליון, משום שבנו של הלה לא התנהג כהלכה בעניין השרות בצבא.

אכן, טול קורה מבין עיניך, סבא של יריב !

הערות: מדובר בפרשה שלפי עיתון "חרות" יריב בן אליעזר התקבל לעתודה האקדמאית בטכניון בהתערבות פולה בן-גוריון, למרות שבקשתו הראשונית נדחתה עקב אי הגשת אחת מבחינות הכניסה.
בעיתון "חרות" מתאריך 24.03.1959 הופיעה ידיעה זו בראש העמוד הראשון: "הגברת בן-גוריון העבירה את נכדה מן הצבא לטכניון - קראו פרטים בעמוד א' ועמוד ג' "
ובכתבה מרכזית: "סבתא של יריב לעזרת יריב של סבא: כך העבירה פולה בן-גוריון את נכדה משירות צבאי ללימודים בטכניון" מאת דב נגבי ושלמה נקדימון.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1959

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הטכניון חיפה | שדרות בן מימון 46, ירושלים (בית יוליוס ג’ייקובס - דירת של ראשי ממשלת ישראל עד שנת 1974, כיום בית לוי אשכול)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות