לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

יהדות מתקדמת בבירובידז'אן


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עכשיו (עמוד 11) - 16/07/1992 (יום חמישי)
התנועה ליהדות מתקדמת (רפורמים) ששורשיה עמוקים בארה"ב, והולכים ומעמיקים בארץ הקודש, שולחת לאחרונה שורשים גם ל"חבל היהודי האוטונומי" לשעבר, בירובידז'אן אשר בחבר העמים.

ביטאון החבל "ביראבידז'אנער שטערן" מדווח בגליונו האחרון על חיי היהודים באיזור, ועל המהפך שחל בגישתם ליהדות, הרבה בזכות התנועה הרפורמית.

לקראת חודשי הקיץ וחופשת בתי הספר, הקים יו"ר הקהילה היהודית, פיוטר טמצ'ין, מחנות קיץ לנוער היהודי, במסגרת "שבת" (שאבאט), שמממנת התנועה ליהדות מתקדמת. עשרות בני נוער, בגילים 15-6, מבלים שבועיים במחנות הקיץ אשר הוקמו באתר המרפא "יובילני", השוכן לא רחוק מעיר הקייט פרוניקינו. הנערים מקבלים במקום טיפול רפואי, ונהנים מתענוגות קפיטליסטיים כמו אמבטיות מי-ים, סאונה ובריכת שחיה מודרנית.

אבל אלה אינם העיקר במחנה. העיקר הוא המאמץ לקרב את החניכים אל ערכי היהדות המסורתית והלאומית, שהיו זרים להם כמעט לחלוטין, ובמסגרת זו מושם הדגש על לימוד התורה.

על הפעילות במחנות הקיץ מנצח שליח הסוכנות היהודית, סטודנט צעיר (23) באוניברסיטה העברית בירושלים, לב רייכמן, שהילדים מכנים אותו בחיבה ליובה.

רייכמן – בעל נסיון בחינוך, שהדריך בתנועת נוער בישראל, ובמחנות קיץ של נערי קהילת קייב – מרביץ בחניכים את מקצועות העברית, היהדות ומחשבת ישראל, ולפי הדיווח, אמנם מצליח לקרבם אל השורשים מהם נותקו שלא ברצונם.

עכשיו אפילו כבר לא מעניין מה דעתה של הרבנות הראשית על המפעל ...


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עכשיו 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: בירוביג’ן
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות