לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כנס רבנים - בשבוע הבא

תשוגר משלחת להרב י. ד. סולובייצ'יק בבוסטון


מאת: נח אביאלי סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 7) - 03/06/1960 (יום ששי)
כנס רבנים של "אגודת הרבנים" שנוסדה לפני כשנה יתקיים בשבוע הבא בת"א, ובו יוחלט על שיגור משלחת רבנים גדולה לבוסטון על מנת לבוא בדברים עם הרב י. ד. סולובייצ'יק על שאלת הרבנות ושאלת הרב הראשי. גם שר הפנים מר ח. מ. שפירא העומד לצאת לארה"ב בעניינים משפחתיים ייפגש עם הרב סולובייצ'יק על מנת למסור את דעת הקהל על מועמדותו לרב ראשי.

כפי שמוסרים ידונו בכנס הרבנים גם על מינוי חבר חדש בוועדת המינויים לדיינים, במקומו של הרב י. א. אונטרמן רבה הראשי של תל-אביב - יפו. בחוגים אלה נוצרה התנגדות למועמדותו של הרב אונטרמן כרב ראשי, באופן רשמי מפני גילו, אך כפי שמוסרים לנו באה ההתנגדות בעיקר מן החוגים הקרובים ל "ועד הישיבות" המתנגדים לרב אונטרמן בגלל תמיכתו המלאה ב "היכל שלמה", ובעיקר הסכמתו שחלוקת הכספים של המיליונר וולפסון לישיבות תהיה ע"י "היכל שלמה"

כן נוצרה מתיחות חדשה בין הרב אונטרמן לבין "אגודת הרבנים" עם התנהגותו בוועדת המינויים לדיינים, שבה אושרו שבעה דיינים חדשים רובם צעירים הלומדים בכוללים ושאינם בקיאים בהוויות העולם ולעומת זה נפסלו כמה רבנים מפורסמים, כגון הרב צבי מרקוביץ מרמת-גן ועוד.

ראוי לציין כי הרב צבי מרקוביץ משמש גם כחבר בוועדת הארבעה של הרבנות הראשית לבחירת רב ראשי.

תגובה

[פורסמה במדור "הקוראים אל העורך" - עיתון "חרות" - 9/6/1960]

איננו צד בשאלות הרבנות
בגליון עתונכם מיום ח' סיון תש"ך תחת הכותרת "כנס רבנים - בשבוע הבא" מוזכר שם "ועד-הישיבות" בקשר עם ענייני הרבנות בישראל ובקשר לעמדתו של הרב הראשי לת"א-יפו הגרא"י אונטרמן שליט"א.

יורשה לנו להעיר, כי "ועד-הישיבות" מבחינת עצם מהותו, כמוסד מרכזי של הישיבות בארץ, וכן מבחינה עקרונית, אינו לוקח כל חלק בשאלת הרבנות, ושומר בקפדנות לא לחרוג ממסגרת של פעילות ומעשה לטובת הישיבות וצרכיהן.

בכבוד רב,
מ. ד. טננבוים
מזכיר ועד הישיבות בארץ-ישראל

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1960
תגובת מזכיר ועד הישיבות - התפרסמה במדור "הקוראים אל העורך" - עיתון "חרות" - 9/6/1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 4, ירושלים (ועד הישיבות) | 34 Philbrick Road, Brookline MA, ארצות הברית (ישיבת רמב"ם - ישיבתו של הרב יוסף דב הלוי סולובייצ’יק) | רחוב אנגל 6, תל אביב (הרב אונטרמן עמד בראש ועד הרבנים) (ביתו של הרב אונטרמן בעת היותו רבה הראשי של תל-אביב) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות