לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מתיחות בקואליציה העירונית בירושלים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 05/06/1960 (יום ראשון)
הבחירות לרבנים הראשיים ולרב ראשי ספרדי בירושלים העומדות על הפרק, גרמו כבר למתיחות בקואליציה העירונית בבירה, בין מפא"י ושותפיה "הדתיים הלאומיים" - כך נודע לסופרנו בירושלים.

עיריית ירושלים ביחד עם המועצה הדתית משגרת ארבעה נציגים לבחירת הרבנים הראשיים. בבחירות הקודמות באו לידי הסכם "המזרחי והפועל המזרחי" - טרם נולד השם "הדתיים הלאומיים" - עם מפא"י, נבחרו הארבעה, שניים ממפא"י ושנים ממזרחי והפועל המזרחי, שחילקו ביניהם את קולותיהם - שניים הצביעו עבור הרב נסים ושניים עבור הרב טולידנו.

בבחירות אלו כשהמחנה "הדתי לאומי" כלומר המזרחי והפועל המזרחי, מפולג ומפוצל, ישנם התומכים ברב סולובייצ'יק - ישנם התומכים ברב גורן וגם בהרב אונטרמן, מנסה מפא"י לנצל פילוג זה ולבחור את כל נציגי העיריה לבחירת הרבנים הראשיים - מעור אחד, כלומר שכולם יהיו ממפא"י. על רקע זה נוצרה מתיחות בהנהלת הקואליציה בין מפא"י לבין "הדתיים הלאומיים" - וכפי שנודע לנו גרמה המתיחות לעיכובן של כמה תכניות עירוניות דחופות, ותושבי הבירה כבר סובלים ממתיחות זו.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות