לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

כניסת ב. מינץ לממשלה הביאה לסכסוך בין ראשי אגודת ישראל


מאת: נ. אביאלי סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 24/07/1960 (יום ראשון)
עם כניסתו של מר בנימין מינץ לממשלה, נוצרה מתיחות באגודת ישראל בין המשפחות לוין-פרוש - על כך נודע לסופרנו. מתיחות זו הגיעה אף לתגרות ידיים בדפוס "המודיע" של אגודת ישראל.

כשנודע לאגודת ישראל על המו"מ שמר בנימין מינץ וחבריו מנהלים עם מפא"י על כניסתם לממשלה, התקיים באגודת ישראל דיון על העמדה והקו שיש לנקוט בנידון זה.
ח"כ הרב י. מ. לוין ומקורביו טענו כי העיקר יש להתקיף ולהוקיע את פא"י ולגלות ברבים את דעת גדולי התורה שאסרו הכניסה לממשלה, לעומת זה טענו ח"כ מ. פרוש ומקורביו כי יש צורך ובעיקר להבליט את ההישגים של אגודת ישראל בעירית ירושלים, על כך טען ח"כ י. מ. לוין באם לזה אפשר לקרוא הישגים, אז בכניסתו של מינץ לממשלה יראו הישגים יותר חשובים.

לפני זמן מה הביא ח"כ מ. פרוש מאמר למערכת "המודיע" שנכתב בכיוון שלו, וביקש לפרסמו. מר לייבל לוין בנו של ח"כ י. מ. לוין ועורך העתון, סרב להדפיסו בטענה כי אביו ציוה עליו לא לפרסם מאמרים בכיוון זה, ח"כ פרוש ניגש לסדרי הדפוס וביקש להתחיל לעבוד על מאמרו, ח"כ פרוש טען כי הדפוס והמכונות הן שלו, על כך ענה לו מר לייבל לוין כי משלמים לו עבורם טבין ותקילין ... מצעקות עברו כמעט לתגרת ידים. רק הודות להתערבותם של פועלי הדפוס ועובדי המערכת שהפרידו ביניהם לא בא לידי תגרה ממש.

בסופו של דבר ניצח הקו של משפחת לוין, והמאמר שנכתב בכיוון של משפחת פרוש לא ראה אור, אך הפרושים הבטיחו לשלם ללוינים כפל כפליים.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב יהודה המכבי 5, ירושלים (מערכת "המודיע")
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות