הכביש המחבר את מבשרת ירושלים עם הבירה יכוסה כולו באספלט בזמן הקרוב ועל ידי זה תקל התחבורה למקום. כביש זה נשאר בחלקו בלתי נסלל והגישה למקום הייתה קלה, ובשל כך עלו מחירי הנסיעות וההובלה למבשרת.
כפי שנמסר לנו היה בתקציבה השנתי של
מ.ע.צ. גם סעיף: סלילת כביש מבשרת. אך עם שינוי הכוחות בוועד המקומי אחרי הבחירות "נעלם" סעיף זה, מתקציבה של מ.ע.צ וחברות התחבורה איימו בניתוק התחבורה עם מבשרת בגלל הכביש הבלתי סלול.
אחרי מאמצים שנעשו ע"י גופים שונים מקווים כי כביש מבשרת יזופת כולו מתקציבו של מ.ע.צ. בשיתוף עם חברת עמידר וע"י זה תוקל הגישה למבשרת וכן יוזלו מחירי הנסיעות וההובלה למקום.
תגובה
הכביש למבשרת ירושלים בעתונכם מיום 29.9.60 נתפרסמה כתבה בענין הכביש למבשרת ירושלים.
בקשר לכך אנו מבקשים להעיר:
הכביש למבשרת ירושלים מסתעף מכביש ירושלים
תל-אביב בפיסגת הקסטל, חוצה את היישוב ויוצא שוב לכביש הראשי ליד מוצא. אורכו הכולל הוא 2.5 ק"מ, ולמעשה הוא מורכב משני כבישי גישה ומכביש פנימי.
הכביש נסלל בזמנו ע"י הגוף שטיפל ביישוב המקום, וקטע ממנו, יוצא אל מוצא, צופה אספלט ע"י מחלקת עבודות ציבוריות.
בדרך כלל אין כבישי הגישה מצופים אספלט.
מחלקת עבודות ציבוריות אינה מחזיקה בכבישים פנימיים, והיא מחזיקה בשותפות עם היישוב עצמו כביש גישה אחד.
בתקציב מחלקת עבודות ציבוריות השנה, לא נכללה הוצאה לסלילה או לזיפות הכביש, וממילא לא יכול היה תקציב זה "להעלם".
תקציבה של מחלקת עבודות ציבוריות הוא מצומצם, והיא חייבת לנהוג בסולם של עדיפות, כשבראש הסולם כבישים עורקיים הנושאים בתנועה כבדה.
בשיתוף עם גורמים אחרים אפשר יהיה, אולי, להשתתף במידת מה בזיפות חלק נוסף של הכביש הנדון.
בכבוד רב
ז. חן הממונה על ההסברה
דפים בנושא:
צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By