לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עבודות בניה גדולות יבוצעו בבירה

10 מיליון ל"י יושקעו באולפני שרות השידור שיוקמו בקרייה שבירושלים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 09/10/1960 (יום ראשון)
ירושלים עומדת בפני ביצוע עבודות בניה ממשלתיות גדולות, בעתיד הקרוב ביותר - על כך נודע לסופרנו בירושלים, בין השאר יוקמו בקרוב אולפני שרות השידור שישתרעו על 14 אלף מטר-בניה.

המהנדס געש ממחלקת התכנון של ועדת הבנין המחוזית הודיע כי כבר הוכנו ואושרו כמה תכניות להקמת בניני ממשלה ובראשם אולפני שרות השידור שיוקמו בשטח הקריה בירושלים. האולפנים ישתרעו על 14 אלף מטר בניה ויהיו מן המשוכללים והמודרניים ביותר במזרח התיכון. התכניות נעשו ע"י המתכנן הראשי על מ.ע.צ. המהנדס הראשי גד יושר, ויוקמו בהדרכתו של מומחה אמריקאי. הבנין לבד יעלה כ-7 מיליון וב-3 מיליון ל"י מעריכים את הציוד שירכש ברובו בארצות הברית.

כן נמסר כי כבר הוכנו ואושרו התכניות להקמת בית דפוס ממשלתי בירושלים, בדרך בית-לחם, הבניין יהיה בהיקף של 4 אלפים מטר מרובעים, המיועד להעסקת כ-500 פועלי דפוס, והקמתו תעלה למעלה ממיליון וחצי ל"י. גם המוסד לביטוח לאומי עומד להקים את בניינו המרווח והגדול בשטח הקריה.

הבנייה הממשלתית בהיקף הרחב הזה שלה מצפים זה זמן רב, תהווה תרומה חשובה מאוד לתעסוקה בענף הבניין ולעידודה ופיתוחה הכלכלי של הבירה. כיודע שוררת מורת רוח רבה במשך שנים על שהבנייה הממשלתית בשטח הקריה התנהלה עד כה בעצלתיים, מ-14 משרדים הממשלתיים הצריכים לקום בקריה הוקמו עד עתה רק משרד האוצר ובנין נוסף המיועד בחלקו למשרד הפנים ובחלקו השני לחשב הכללי. גם בנק ישראל עומד להקים את ביתו בשטח הקריה, אע"פ שמקודם חשבו שבקריה יוקמו רק משרדי הממשלה.

כן הולך ונשלם המכון הארכיאולוגי בשטח הקריה.

הערות: אולפני רשות השידור הוקמו ברוממה, לא רחוק מקריית הממשלה.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: קריית הממשלה ירושלים | דרך חברון 24, ירושלים (בית המדפיס הממשלתי הישן) | שדרות וייצמן 13, ירושלים (בית המוסד לביטוח לאומי (משנת 1964))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות