לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תיקונים במחזור


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | הטור השמיני (עמוד 2) - 18/10/1960 (יום שלישי)
את ה "למדנות" שלו בתורה שבכתב הראה לנו מר בן-גוריון בחידושיו על יציאת מצרים, וכן בגירסתו החדשה "אוזן תחת אוזן" ... שלא מעט צרמה גם את האזן שלנו ... והנה נודע לנו כי מר בן-גוריון רוצה להיות גם רפורמטור והוא מציע לא פחות ולא יותר אלא תיקונים במחזור שלנו.

עתון ערב מסויים העומד דרוך (פודקוזרוק בלע"ז) תמיד, לכל הגה היוצא מפיו של בן-גוריון, פירסם כי הוא צם ביום הכיפורים. למחרת נאלץ היה לצערו להכחיש את זה, (אגב: את מי זה מעניין ?), באותו הגליון פורסם כי מר בן-גוריון מציע להכניס במחזור שלנו גם תפילה על הגשם (מי יחבר אותה? ואולי נתן אלתרמן ?).

עצתנו למומחה בתורת בודהא שיעסוק פחות בתורה זו ויקח את המחזור של יום הכפורים בידיו ושם ימצא בתפילתו של הכהן הגדול עת שיצא מבית קודש הקדשים בשלום בלי פגע, שאמר בין היתר: יהי רצון, שתהא שנת דגן ותירוש ויצהר וכו', שנת טלולה וגשומה אם שחונה, שנת ימתקו מגדים את תנובתם וכו, ובמחזור של שלוש רגלים בתפילות של שמיני עצרת הוא שמחת תורה, ימצא תפילה שלמה על הגשם ...

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות הטור השמיני 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שדרות בן מימון 46, ירושלים (בית יוליוס ג’ייקובס - דירת של ראשי ממשלת ישראל עד שנת 1974, כיום בית לוי אשכול)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות