לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המומחית נסעה כ "מתנדבת" לליבריה והחולים בירושלים מחוסרים טיפול ...


מאת: נ. זבילביץ סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 4) - 20/10/1960 (יום חמישי)
מחלקת האורטופטיקס (תרגילי פזילה) במחלקת העיניים של "הדסה" בירושלים סגורה לקהל זה כחצי שנה, כי המומחית לכך "התנדבה" ונסעה לליבריה, ואין מי שיעשה תרגילים אלה - על כך נודע לסופרנו בירושלים.

הגב' שיינברגר-נוימן שעבדה במחלקה זו בתור מומחית לתרגילי פזילה נסעה עם בעלה רופא העיניים הד"ר נוימן לליבריה כ "מתנדבים" ...

מנהלת מחלקה זו הגב' נברצקי, המנתחת המומחית הבינלאומית לפזילת עיניים, מקבלת במחלקה זו רק אלה הזקוקים לניתוחים, אך באלה הזקוקים רק לתרגילים אינה יכולה לטפל מפאת זמנה המוגבל.

הורי הילדים הזקוקים לטיפול זה דיברו בהתמרמרות על "ההתנדבות" המופרזת של הרופאים והמומחים שלנו לכל הארצות, ובו בזמן לא דואגים לממלא מקום שיוכל למלא את תפקידם.

הערות: לנח זבולוני לא נודע "במקרה" על ידיעה זו. בגילאים 5-6 עברתי ניתוח עיניים אצל פרופ' נברצקי, ואחרי הניתוח, במשך שנה, ופעם בשבוע, היינו אבי ואני נוסעים "ליום כף" בהדסה עין-כרם (שעם התחבורה שהייתה אז בירושלים הייתה מקבילה לנסיעה אל מעבר להרי החושך) לסדרה של תרגילים של מספר שעות.
רק כעת אני מסוגל להעריך את העובדה שהוא פשוט עזב את העבודה, ואת כל המחויבות כדי "לבלות" עם בנו, שממש לא אהב את התרגילים....


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מונרוביה, ליבריה (מרפאת העיניים בה התנדבו הישראלים שכנה בבירת ליבריה) | הדסה עין-כרם ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות