לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"נטורי קרתא" מתקיפים את ח"כ לורנץ

הכניסה ל "כנסת הציונית" חמורה מהכניסה לכנסיית ווסטמינסטר


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 16/11/1960 (יום רביעי)
חבר הכנסת שלמה לורנץ הפך להיות מטרה לחיצי אנשי "נטורי קרתא" בלונדון. חוברת בשם "חוב קדוש" שנתקבלה בימים אלה בירושלים, שהופיעה מטעם "תומכי נטורי קרתא" בלונדון, מוקדשת כולה לביקורו של חבר הכנסת מ "אגודת ישראל" ש. לורנץ באנגליה, כחבר המשלחת הפרלמנטרית של הכנסת.

בשער החוברת מופיעה תמונתו של מר לורנץ בחברת הכומר הראשי (בלשונם" "הגלח הראשי") של כנסיית ווסטמינסטר, בכניסתם לכנסיה זו ביום גשום של לונדון מתחת למטריה אחת, עת ביקרה המשלחת הפרלמנטרית בפרלמנט הבריטי ובמוסדותיו.

אנשי "נטורי קרתא" בלונדון טוענים, כי לדידם הכניסה ל "כנסת הציונית" בירושלים, היא חמורה יותר מאשר כניסתו של לורנץ לכנסית ווסטמינסטר. להיפך, הכנסיה (קלויסטר בלע"ז) אינה מסכנת את שארית הפליטה, כמו קיומה של הכנסת הציונית בירושלים. לגבי דידם של חברי מועצת גדולי התורה הבעלי-בתים של אגודת ישראל, שאצלם הקלויסטר יותר חמור מאשר הכנסת, מה יאמרו הם על כניסתו של לורנץ לכנסיה ?! גם מועצת גדולי התורה אינם יוצאים נקיים משבט אפם של "נטורי קרתא" דלונדון, גם נגדם ישנן טענות כרמון, ובין היתר הם מזכירים כי בעת הבחירות לכנסת לא מאסו אנשי אגודת ישראל להשתמש לצורך הבחירות גם בקוראן המוחמדני (קרי המוסלמי), למען הוסיף קולות ערביים ...

צלם הוזמן בלילה

החוברת מטפלת גם במו"מ שאגודת ישראל ניהלה עם "המושל הציוני" (קרי: בן-גוריון), על כניסת אגודת ישראל לממשלה. בחוברת זו מתוארת הישיבה האחראית "בלילה הגדולה הזאת" עת ישבו חברי מועצת גדולי התורה על המדוכה ודנו בדבר. לשם אמיתות דבריהם מעתיקים בתוך החוברת תמונה של ישיבה זו שפורסמה באחד מעתוני הערב. בחוברת נאמר כי הצלם שצילם את ישיבת מועצת גדולי התורה לא שבר את הדלת של מלון באבד בירושלים שבו נתקיימה הישיבה בכדי להתפרץ ולצלם, אלא הוא הוזמן לשם כך - ראייה לדבר: החיוכים של חברי המועצה והמבט הישר אל תוך עין המצלמה, מוכיחים כי הכל נעשה מראש.
בהמשך ההתקפה על אגודת ישראל ומועצת גדולי התורה (המילה "גדולי" מובאת במרכאות) שואלים הם מה הרוגז על מינץ שנכנס לממשלה. מתוך ציניות הם שוב שואלים, למה לא יכנס לגוב האריות של הציונים ויביא את כל העם לרוח התורה, כמו שעשה קודמו איששה מאיר לוין [איצ'ה מאיר לוין - א.ז.]. לבסוף הם גם מצטטים את דברי חבר הכנסת לורנץ עת שדיבר על גיוס בנים ובנות שאמר בין היתר: המצווה פרו ורבו היא ג"כ מצווה לאומית! להביא בנים חיילים לעולם !!!.

החוברת "חוב קדוש" (ע"ש החוב שאגודת ישראל משלמת לציונים), עולה בחריפותה ובסגנונה על עלוני "נטורי קרתא" בירושלים, גם ההתקפה האישית על חבר הכנסת ש. לורנץ, היא יותר חריפה מאשר ההתקפות של חבריהם בירושלים, כפי שנמסר לנו היא מופצת באלפים באירופה במרכזי היהדות החרדית כמו בלגיה, אנגליה ובארצות הברית.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 20 Deans Yd, לונדון, בריטניה (מנזר וסטמינסטר וכנסיית פטרוס הקדוש) | 48 Alkham Road, לונדון, בריטניה (בית הכנסת תורה ותפילה - מרכז נטורי קרתא בלונדון)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות