לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ספר השמצה על הדת היהודית בהוצאת האקדמיה במוסקבה


מאת: נח זבולוני סופרנו בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 17/11/1960 (יום חמישי)
לפני שבועות מספר פרסם מ. שכנוביץ, הבזבוזניק הידוע בכתבי הפלסתר שלו על היהדות עוד משנת 1929, ספר בשפה הרוסית בשם "המהות הריקאציונית של היהדות" (רעאקציונאיא סוזצ'נושץ יודאיזמא) הספר יצא בהוצאה של האקדמיה למדעים מוסקבה - לנינגרד ב- 1960.

בדרך מרכסיסטית-לניניסטית, מסביר היבסק את תולדות היהדות החל מ "בראשית" ועד "הבנקאי החתום על שטרות המדינה הבורגנית הקטנה", הד"ר א. ברט ז"ל, מי שהיה מנהלה הכללי של בנק לאומי לישראל, ומ "הכהנים" הערומים בתקופת הבית עד הרב זליג דיסקין רבה דפרדס-חנה שנתפרסם ע"י המקרה עם הילד "הרוסי המסכן" שטיינברג, שנקבר בחלקה מיוחדת בבית הקברות בפרדס חנה.

הפשע: היהדות מחנכת לאהבת ארץ ישראל

שכנוביץ הוא "כלבויניק" יודע הכל ועל כולם, על הפרושים, הצדוקים, הקראים, שפינוזה מתנגדים וחסידים. מצטט עשרות ספרים ביודאיקה. מביא פסוקים מן התנ"ך משניות בבלי ירושלים ותוספתא. בין היתר הוא אומר, כי היהדות מזיקה והיא מחנכת את מאמיניה ברוח אהבת ארץ ישראל, סיסמתה: לשנה הבאה בירושלים, בארון המת שמים עפר מארץ ישראל.

כן הוא מביא ציטוט מעתון "קורסקאיא זאריא" מאוקטובר 1959, שבו פורסם כי הרבנות הראשית מישראל שלחה הוראות למתפללי בית הכנסת בניקוליוב, והן: כי המאמינים ילחמו בכופרים ושינטעו בלבות היהודים אהבת ארץ ישראל הקדושה. כן פרסם שכנוביץ זה כמה תמונות שצויירו ע"י ציירים יהודים כמו: קפלן פן ובהן תמונות סילוף על היהדות הדתית ועל רבנים שמסלפים את הדין לבאים להישפט בהבדילם בין העני והעשיר.

צרור אדום

כתבה שהופיעה בעיתון "חרות" בתאריך 28/11/1960 מאת א. שמאי במדורו "רשימות אנטי-מא" ובה הוא מתייחס לכתבה כלהלן:

מדיניות החוץ הסוביטית וכל הגוש הקומוניסטי ויחסם למדינת ישראל ידוע, ב"ה.
בעתוננו פורסמה ידיעה של סופרנו הירושלמי מר נח זבולוני על ספר השמצה על דת ישראל, פרי עטו של אחד מ. שכנוביץ. ספר השמצה זה לא פורסם בסתם הוצאה סובייטית, אלא מטעם "האקדמיה למדעים" הסובייטית. לאנשטימיות ניתנה גושפנקה מדעית, כביכול ...

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1960
קטע מהכתבה "צרור אדום" שהופיעה בעיתון "חרות" בתאריך 28/11/1960 והמתייחסת לכתבה זו.
הכתבה "צרור אדום" שהופיעה בעיתון "חרות" בתאריך 28/11/1960 והמתייחסת לכתבה זו.

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: B-34, Universitetskaya NAB., 5, סנט פטרבורג, רוסיה (האקדמיה הרוסית למדעים לנינגרד) | Leninskii Avenue 14, מוסקבה, רוסיה (האקדמיה הרוסית למדעים - מוסקבה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות