לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ישיבה ראשונה מזה 300 שנה נוסדה בברזיל

ראש הישיבה - מי שהיה סוחר גלנטריה בירושלים


מאת: נח זבולוני סופרנו בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 2) - 14/12/1960 (יום רביעי)
כשלוש מאות שנה לא נשמע הניגון של "אביוי ורביו" בערי ברזיל, ורק באחרונה נוסדה בסן-פאולה ישיבה בשם "אור תורה" - על כך מוסרים עתוני ברזיל שהגיעו לישראל.

בעיר סן-פאולה נוסדה ישיבה בשם "אור תורה", העומדת תחת השגחתו של הרב אלימלך אשכנזי, רבה של הקהילה החרדית בסן-פאולו. הישיבה שוכנת באחת הוילות היפות של העיר ומכילה כבר תלמידים מן הנוער המקומי וכן מארצות השכנות.

בפתיחה החגיגית השתתפו אורחים רבים מארצות הסמוכות ועסקני החינוך במקום וכן נתקבלו מברקי ברכה מכל קצווי תבל, מרבנים, ראשי ישיבות ואדמו"רים.

עתוני ברזיל מקדמים בברכה את יסודה של הישיבה בברזיל ומדגישים שרק לפני כ-300 שנה הייתה קיימת בעיר רסיפה - פרנמבוקה ישיבה ספרדית שנוסדה ע"י הרב יצחק אבוהב, מגולי ספרד, אך לא הצליחה להחזיק מעמד ונסגרה זמן קצר אחרי שנוסדה. עיתוני ברזיל מקווים כי הפעם תצליח ישיבה זו ותעזור לבער את הבורות והבערות במקום וכן תמנע את הטמיעה והשמד בקרב הנוער היהודי המקומי.

כן מדגישים כי הרבה כסף נתרם ע"י יהודי ברזיל לישיבות שונות שהן מחוץ לגבולותיה, ואלה שחשקה נפשם להמשיך בתלמוד התורה היו מוכרחים לכתת את רגליהם למקומות תורה אחרים, שמחוץ לברזיל. וכעת עם יסודה של ישיבה זו יקל על הנוער הרוצה להמשיך בלימוד התורה וכן בהכשרת מורי הוראה וכלי קודש שונים עבור קהילות ברזיל שעד עתה באו ממקומות אחרים.

הרב אלימלך אשכנזי העומד בראש הישיבה נמנה על תלמידי "ישיבת חכמי לובלין" של הרב מאיר שפירא ז"ל, ולאנשי ירושלים הוא גם מוכר כסוחר שלפני שהיגר לברזיל היה בעל חנות לגלנטריה ברחוב גאולה בירושלים, במקום ששוכן כעת סניף בנק דיסקונט.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1960

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Rua Haddock Lobo 1091, סאו פאולו, ברזיל (קהילת החרדים סאו פאולו - קהילתו של הרב אלימלך אשכנזי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות