לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שר הבריאות הפסיק פרסומים על זריקות-דחף נגד שיתוק-ילדים


מאת: נ. זבילביץ סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 8) - 10/03/1961 (יום ששי)
בעקבות לחץ של שר הבריאות י. ברזילי על מעבדות "רפא" בירושלים, המייצרות את התרכיב נגד שיתוק ילדים. הפסיקו מעבדות "רפא" את הפרסומים בעתונות על הצורך בזריקת דחף רביעית - על כך נודע לסופרנו בירושלים.

במספר עתונים יומיים ועתונים מקצועיים רפואיים מתפרסמות מאחרונה ע"י "רפא" מודעות גדולות ומודגשות, המכריזות על סכנת שיתוק הילדים.

במודעה נראית ילדה משותקת הולכת על קביים בשביל לבן צר, המודעה קוראת שלא לסכן את חיי הילד ועתידו ולחסן אותו בחיסון של זריקת דחף רביעית, כחיסון חיוני.

כשחזר שר הבריאות מסיורו בחו"ל, הופנתה תשומת לבו של השר למודעות אלו ע"י עובדי משרדו בטענה שמודעות אלו וצורתן זורעות בהלה של שיתוק ילדים. בעקבות פנייה זו הורה שר הבריאות למעבדות "רפא" להפסיק מיד את הפרסומים בצורה זו. כפי שנמסר עומד השר להיפגש עם ד"ר ש. ב. לוין מנהל "רפא" השוכב חולה, לדיון בנידון. לע"ע [לעת עתה] הופסקו הפרסומים בעתונות.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1961

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב דוד המלך 18, ירושלים (משרד הבריאות בשנות ה-50 וה-60 (לשעבר רחוב יוליאן) (משוער)) | רחוב תובל, ירושלים (מעבדות "רפא" - אזור התעשיה רוממה (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות